|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #1050 Gepost op: 21 September 2008, 17:59:59 » |
|
nou bedenk ik me eigenlijk bestaat een tancho utsuri wel 
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #1051 Gepost op: 21 September 2008, 18:35:55 » |
|
tancho kage showa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
|
 |
« Antwoord #1052 Gepost op: 21 September 2008, 18:47:22 » |
|
Dit is een Kage Tancho Showa. Omdat de koi thuishoort in de tancho klasse en de tancho showa hierin een erkende varieteit is, komt het 'kage' in de benaming voorop.
Ik heb ook nog wel een leuke... probeer deze eens!
mvg,
Tiebo Jacobs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #1053 Gepost op: 21 September 2008, 21:18:37 » |
|
welke?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #1054 Gepost op: 21 September 2008, 21:50:19 » |
|
ja tiebo dit is een echt vraagteken voor mij 
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #1055 Gepost op: 21 September 2008, 21:54:15 » |
|
kage tancho showa klopt als een bus..aangezien tiebo niet opschiet met z'n foto's zal ik er maar weer 1 doen...ghehe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #1056 Gepost op: 21 September 2008, 22:05:54 » |
|
dit lijkt een kruising tussen een gin matsuba ( het donkere schubpatroon) en een yamabuki. De donkere spot zal berusten op een toevaligheid???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
|
 |
« Antwoord #1057 Gepost op: 22 September 2008, 19:42:30 » |
|
Oeps...sorry
De door jou getoonde vis D-mann is eveneens een niet bestaande variëteit denk ik, maar mijn beste gok naar de benaming is een:
kinki kabuto matsuba
Deze vis is wel een bestaande varieteit met enen stipken op het hoofd. Maar hoe noemen we deze koi? De 2e foto zijn tweejarige exemplaren van dezelfde varieteit.
mvg,
Tiebo
|
|
|
|
« Laatste verandering: 22 September 2008, 19:52:27 door Tiebo »
|
|
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #1058 Gepost op: 22 September 2008, 19:46:30 » |
|
tancho kin showa 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #1059 Gepost op: 22 September 2008, 20:57:36 » |
|
ik denk toch 2 varieiteiten als ik die 2 foto's foto 2 heeft geen hi dus andere varieeteid denk ik iemand het niet mee eens 
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #1060 Gepost op: 22 September 2008, 20:59:09 » |
|
ik denk toch 2 varieiteiten als ik die 2 foto's foto 2 heeft geen hi dus andere varieeteid denk ik iemand het niet mee eens  ikke wel..ken geen hi kin kabuto..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #1061 Gepost op: 22 September 2008, 23:03:11 » |
|
deze varieteit is al eens geweest. Ginga. nooit echt een bekende varieteit geworden volgens mij. Ziet ze nooit. Staat er trouwens ook nog eens onder 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
|
 |
« Antwoord #1062 Gepost op: 23 September 2008, 08:49:10 » |
|
oeps, ben ook echt niet de briljantste hierin, dan weer geen foto en nu weer met onderschrift.
Het betreft hier inderdaad de Ginga, een vrij onbekende varieteit. Deze nieuwe variëteit is ontstaan uit een kruising tussen een Hajiro en een platinum ogon, ontwikkeld door Kiyoshi Kase, Koshiji Koifarm. Ginga is letterlijk vertaald 'Galaxy' en refereert naar de glans in een zwarte ruimte (letterlijk: melkwegstelsel). De vissen zijn glanzend metallic met zwart/witte patronen. Ze zijn er ook met Ginrin. De eerst getoonde foto betreft een ginga met een tancho spot. De correcte benaming voor deze vis wordt dan:
Tancho Beni Ginga.
In tegenstelling tot de voorlaatste koi waar het kage voor de tancho kwam, komt hier het tancho vooraan. Binnen de Ginga is een Beni Ginga een erkende varieteit ( niet officieel erkend naar ik weet, maar wel een geaccepteerde vorm) het tancho is een toevalligheid/ leuke bijkomstigheid. Enkel de Tancho kohaku, tancho sanke en tancho showa zijn erkende tancho varieteiten.
ik zeg 'volgende'
mvg,
Tiebo
|
|
|
|
|
|
|
|
|