speedy
Kego
|
 |
« Gepost op: 10 Mei 2009, 11:28:43 » |
|
Beginneling is in voorbereiding om vijver 10 m3 aan te leggen. Het vrouwtje hikt tegen het kostenplaatje aan indien alles nieuw aangeschaft moet worden. Zoek dus een filtersysteem wat voldoende bemeten is en niet te duur. Wim.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lord kok
Joppa

Leeftijd: 44
als japan hem niet heeft, vergeet het dan maar
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mei 2009, 11:38:38 » |
|
Zelf een filter bouwen is misschien een optie. Er staan op dit forum genoeg voorbeelden. Neem bv. twee of drie regen tonnen en maak er een bewegend bed filter van. Groet. Hans
|
|
|
|
|
|
hans
|
|
|
speedy
Kego
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mei 2009, 14:16:03 » |
|
Bedankt Hans, dat is inderdaad een optie. Dan loop ik te denken aan een 3 kamer filter waarvan dan de eerste kamer bewegend bed zou kunnen worden. Ervoor zou dan nog een zeeffilter moeten komen neem ik aan? Eerlijk gezegd vind ook ik een vortex wat prijzig, hetzelfde geldt voor een seeve. Ook dat kan wel weer een zelfbouw worden natuurlijk, maar vanwege een gewenst vlot en goed resultaat vroeg ik mij af of er misschien enthousiastelingen zijn die naar een grotere vijver en filter toe zijn gegroeid. Mogelijk zou er dan een voor mij passende filter ergens kunnen liggen. Uiteraard zal ik mij zeer goed gaan inlezen over zelfbouw en kijken welke materialen hiertoe het meest geschikt zijn. Nogmaals bedankt voor de reactie, gr., Wim.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2koiboys
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2009, 14:52:37 » |
|
hoi wim
op marktplaat is een heleboel te koop aan filters en materialen en borstels in de eerste bak inplaats van een zeef gr. gerrit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
max013_nl
Zappa

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mei 2009, 22:33:21 » |
|
Ik heb een geschikt 5 kamer filter (zo'n bekende groene) voor je staan. ben zelf namelijk net over gestapt naar een bbf5 filter. Is geschikt tot 15m3 met koi. misschien iets voor jou. Als je interesse hebt kun je altijd een pb sturen. groetjes max
|
|
|
|
|
|
|
|
|
speedy
Kego
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei 2009, 18:53:08 » |
|
Max, wat zijn de afmetingen va dat filter? Verder, hoe wordt het eventueel geleverd(gevuld, kranen, etc)? Vertel me ook even wat het merk is, er zijn meer groene op de markt. Ook niet onbelangrijk, welke prijs heb je in het hoofd?
gr., WimJ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dennis01
Kego
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 5 September 2009, 19:49:39 » |
|
ik heb een bublebead 3 filter tekoop, is voor vijvers zwaar belast tot 30000 liter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fremabo
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 18 September 2009, 22:28:18 » |
|
Bedenk je wel Speedy, dat dit een van de belangrijkste dingen van de hobby is. Bezuinig aub niet op je filter, is het nu nog te duur wacht gewoon nog even.
Succes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tuur
Saki Hikari Tategoi Competitie
Kego
OfflineMood:
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 September 2009, 17:57:16 » |
|
Hoi Wim,
Half oktober komt m'n 4-kamerfilter+fortex te koop, mocht je interesse hebben, dan lees ik het wel.
Arthur
|
|
|
|
|
|
|
|
|
royzuidema
Kego
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 8 Februari 2010, 17:02:13 » |
|
Hallo,
Heb misschien nog wel een mooie set voor je.Alles is van oase dus goed spul.Het gaat hierom een oase screenmatic 18 filter.Hier zit een zelfschoonmakende zeef op,gaat daarna door sponzen en daarn door 3 kolommen met zeolie om het nitriet,nitraat en ammoniak eruit te filteren.Op de bak zit een bitron 55 watt zelfreinigende uv lamp,en er zit een aquamax 10000 bij inclusief alle slangen.ook hebben we 3 extra kolommen met zeoliet en extra sponzen erbij.Als u er belang bij heeft hoor ik dat graag.
mvg roy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
streamer
Zappa

Leeftijd: 32
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 8 Februari 2010, 18:19:52 » |
|
hee, bij mij komt ook een 4 kamer filter vrij, met in eerste kamer statisch bed tweede jap.matten beluchtderde bewegend bed en 4e jap mat onbelucht komt ongeveer eindmaart vrij is volledig gravity opgesteld verder nog heel veel kaldness extra en alle luchtstenen en slangen erbij heeft altijd goed gedraaid op een koi vijver van 11 kuub met 11 vissen. ik heb nu een econombeadfilter aangeschaft dus vandaar is deze te koop
als je interesse hebt kan ik je een foto sturen en dan hoor ik het wel via pb
anders veel succes met je keuze! vr gr sander
|
|
|
|
|
|
GROETEN SANDER
|
|
|
|
Frank
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 8 Februari 2010, 21:05:14 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
streamer
Zappa

Leeftijd: 32
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 9 Februari 2010, 07:38:46 » |
|
zolang je geen zout in je vijver gooit kan het geen kwaad dat zeoliet, maar inderdaat er zijn dan wel andere en betere filter media vr gr sander
|
|
|
|
|
|
GROETEN SANDER
|
|
|
|
Schomus
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 9 Februari 2010, 18:07:07 » |
|
alles bijelkaar zo'n 6500 euro uitgegeven en geen 6500 eurie spijt, de bak is van polyester, gelukkig zit mijn zwager hierin, anders was ik al 5000 euro kwijt geweest voor de bak, en ik draai volledig op nexus200 easy en een cetus plus twee pompen en een derde pomp op de skimmer, beter nog even door sparen, en volgend jaar de boel goed op orde hebben, dan nu besparen en achteraf spijt! Want het is een KLUS, ik heb het binnen drie weken geklaard, maar ik weet ook van mensen van dit forum dat die er maanden over doen.
|
|
|
|
|
|
Powerd by Evolution Aqua: nexus, cetus, performance, TCM
|
|
|
|