Hallo Ewit,
Tjsa hoe kan ik het het beste omschrijven....
Ik denk dat het puur
de kennis is die bij betreffende bedrijven ontbreekt. Het heeft ook te maken denk ik dat kopers van koi in Polen ook niks anders konden kopen dan enkel de koi die door betreffende bedrijven ( kwekers ) werdt aangeboden. En als bij die kwekers al de kennis ontbreekt dan hoef je er niet veel van te verwachten.
Eurokoi met voornamelijk veel zwart op het lichaam, " vuile " kleuren zoals lichtgeel, lichtrood tegen oranje aan oftewel geen volle kleuren, af en toe zag je iets redelijks maar zeker niet iets wat wij zouden kopen. Mensen hier in Polen kochten die koi want ja er was voorheen geen andere keus.
Totaal niet te vergelijken met wat Jos presteert daar in Polen wat dat is gewoon geweldig. Maar hier is alweer duidelijk te zien dat Jos de kennis heeft die het bij die andere bedrijven ontbreekt.
Ik heb een foto bijgevoegd van koi die een Pool bij een Poolse kweker heeft gekocht. Ik hoop dat jullie dan een indruk krijgen met wat ik bedoel met slechte kwaliteit.
IK weet dat voor de ene het mooi kan zijn en voor de ander lelijk maar ik geloof niet dat wij in NL snel tot koop overgaan van hetgeen we op de foto zien.
Immi,
Als de verbouwing klaar is en volgend jaar het nieuwe seizoen begint en je hebt tijd ben jij of anderen altijd welkom.
Er gebeurt veel op het moment en dat allemaal ivm het opkweken van Japanse koi.
Foto' s volgen nog zodat jullie een indruk krijgen wat en hoe hier in Polen maar nog ff geduld