Hey Sofia,
Ik zou dus nooit Ecolan gebruiken. Hier heb ik 3 buren met alle drie ecolan vijver. Echt alle drie zijn ze al een aantal keren lek geweest. 1 heeft nu ook z'n vijver opnieuw laten lassen (hetzelfde wat ik ook heb) de andere buurman heeft het lek nog steeds niet kunnen vinden en is nog aan het sparen voor nieuw folie en de laatste buurman heeft het lek kunnen vinden en er een stuk overheen geplakt.
Zat hier geloof ik 30 jaar garantie op?
Ikzelf heb mijn vijver, plantenfilter en quarantaine bak laten lassen met FPP Astryn 1,0 mm.
Dit is bij mijn thuis (op locatie) gedaan. (3d zak laten lassen op bestelling is veel duurder).
De kosten vallen heel erg mee, mits je een goeie en niet te dure lasser/bedrijf hebt gevonden.
Het lassen gebeurd dmv hete lucht en daarna aan rollen van de 2 stukken, zodat deze ahw samensmelten.
Zo heb je dus ook geen plooien en ... het ziet er strak uit.
HDPE folie hebben ze ook, maar ik denk dat de verwerking/aanbrengen duurder zal zijn.
Hier heb je een link;
http://www.dbflex.nl/astryn_19.htm waar je even kan kijken.
Je kan John de Boer altijd een mailtje sturen met de maten voor een vrijblijvende offerte.
Op de foto zie je mijn quarantaine bak met inhoudsmaten 2.40 x 1.25 x 1.00 = 3 m3, waar ik een huisje overheen wil zetten van 5.00 x 2.80.
Dit kostte mij juni vorig jaar 225 euro incl folie + lassen + btw.
Mvg,
Frans.