ik heb er nog een gevleugelde vriend bij gekregen van mijn dochter en binnenkort komt het wijfje erbij als ik nu op mijn terras zit kom ik ogen tekort

Mooie Sneeuwuil pat, kan er in komen dat je ogen te kort komt!

Vindt het prachtige dieren.

Hier vliegt s'nachts met regelmaat een velduil over, die je dan opmerkt in de omhoog gerichte tuinspots.

Er woont hier al sinds geruime tijd een koppel in een oude knotwilg, en soms bij een laatavondwandeling kan je er 1 of allebei op een dwarse tak ontdekken in de schemering van een enkele straatlantaarn in de duisternis.
Ze zijn helemaal niet bang en blijven rustig zitten terwijl je onder hen doorloopt, het is wèl een grappig gezicht soms, hoe ze je met op en neer gaande kop inschatten en aankijken, meestal gevolgd door het langzame ogen knipperen met hun grote oogleden en dan de kop bijna 180° te draaien en ergens anders naar toe te staren.
Gelukkig zijn ze nog niet uit het straatbeeld verdwenen, zoals de klamper, (Buizerd) die hier jaren lang de velden en bossen vrij hield van muizen en ander ongedierte. Sinds de straat hier langzaam maar zeker volgebouwd raakt, zie ik ze niet meer, moet nu ruim 5 jaar zijn!

Als je graag es roofvogels in de vlucht, dicht over je hoofd ziet scheren pat, moet je zeker es naar Paradisio on Ath gaan, een echte belevenis!

Groetjes, Marc.