KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
9 januari 2009, 15:18:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: prijs op aanvraag  (gelezen 937 keer)
wilfried
Joppa

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 18 november 2008, 21:55:11 »

Dan wordt er even vergeten dat sommige dealers ook showvijvers hebben en daar zwemmen in de regel wel wat duurdere koi in.
Die vissen worden niet altijd met verkoopgarantie gekocht.
de kans dat deze koi verkocht worden is wel groot.
Made in NL
Kashira

Leeftijd: 29
Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 18 november 2008, 22:04:06 »

ewit
zou het niet zo kunnen zijn dat sommige vissen als een soort reklame gekocht worden.
en als ze niet verkocht worden dat dit gewoon erbij hoort
er is geen enkele dealer die al zijn vissen met winst verkoopt
en dat een x aantal procenten van de aangekochten vissen niet verkocht zal worden en bij de andere vissen bij de prijs ingecalkuleerd ( msn spelling)
word. Knipoog

PoWeRD By NeXuS
leon
Joppa

Leeftijd: 44
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 18 november 2008, 23:16:49 »

Met de vermelding " prijs op aanvraag " kun je vele kanten op.

Ikzelf hanteer geen prijs op aanvraag want zie het nut er totaal niet van in.
Ik ben voor duidelijkheid dus bij iedere verkoopbak duidelijk de verkoopprijs. De klant ziet/weet de prijs en als zijn budget niet past bij de prijs kan hij zelf zoeken naar een andere prijs in de winkel of omgekeerd naar een hogere prijs.
Zoals ik al schreef kun je als dealer/verkoper met de prijs op aanvraag vele kanten op bijv:

je wilt potentieele klanten aanvoelen wat men kan betalen en als je dat eenmaal door hebt kun je eventueel een hogere prijs vragen maar kun je als verkoper net zo goed een iets lager prijs vragen om de koi alsnog te kunnen verkopen maar nog steeds een bepaalde winstmarge kunt behalen.

Het kan zijn dat een dealer het verkoopbedrag niet vermeld omdat het inderdaad om een koi gaat die vele duizenden euro' s kosten en men bang is door de prijs te vermelden voor diefstal doch een ieder die informeert krijgt op een bepaald moment toch de prijs te horen. Met andere woorden, onzin dat de prijs niet wordt vermeld.
Vaak werkt het ook stimulerent voor kopers: hee daar in die koizaak hebben ze een koi die 10.000 euro kost. Veel Koiliefhebbers gaan dan eventueel kijken hoe die " dure " koi eruit ziet. En naast die " dure " koi heeft de dealer ook nog andere koi voor veel lagere prijzen.

Dan zijn er ook dealers die een prijs opgeven van " rond de 100 euro of tussen de 50 en 100 euro ", vreemd men weet toch hoeveel de koi heeft gekost bij het inkopen en kan men toch een verkoopprijs bepalen?  Niemand maakt mij wijs dat een dealer/verkoper de verkoopprijs niet weet, want dan doet deze toch echt iets niet goed.
Zij allen weten de inkoopprijs, de vaste kosten, de kwaliteit, de kweker en dus ook wat de verkoopprijs moet zijn.

Er zijn ook dealers/verkopers die inderdaad enkel vermelden prijs op aanvraag want zij weten heel goed dat ze met hun koi hoog zitten met de verkooprijs  ( en het maakt niet uit terecht of onterecht die verkoopprijs ) maar door het vermelden van de verkoopprijs het grootste gedeelte van kopers zal afvallen. Hoeveel kopers hebben we voor koi van rond de 1500 per stuk en hoeveel voor bijv. rond de 100 euro. Hoeveel onder ons geven 1500 euro uit voor een koi? Dat zullen er echt niet veel zijn, dat maakt men mij niet wijs. We kunnen ervoor sparen  voor die hele dure koi, dat gebeurt ook. Maar dat zijn er niet veel onder ons.

Dus iedere dealer/verkoper kan zonder problemen de verkoopprijs vermelden.
Iedere koiliefhebber kijkt eerst naar de koi die hij/zij mooi vindt en zal dan daarna na de prijs zoeken. Lijkt mij heel normaal dat de prijs betreffende de koi op de verkoopbak staat vermeld. Op veel internetsite's staat vaak prijs op aanvraag, gewoon heel raar, men kan die toch vermelden?

Voor mij is " prijs op aanvraag " onzin en roept bij mij en anderen vragen op.

Leon
Tiebo
Saki Hikari Tategoi Competitie
Kokugyo

Leeftijd: 24
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 18 november 2008, 23:22:53 »

Beste lui,

Deels zal het idd te maken hebben met het feit dat dealers 'gewoon' minder transparant zijn en dat er geen geldige redenen voor zijn, maar het zal ook onherroepelijk te maken hebben met het feit dat sommige duurdere Koi, wellicht worden aangekocht, maar pas later betaald. op het moment van levering wordt de Vis pas betaald en dan geldt ook de yen-euro verhouding van levering en niet van aankoop. Een dealer weet dus niet altijd wat een vis gekost heeft. Wel ongeveer en bij goedkopere Koi zal het meevallen, maar bij een zeer dure Koi kan enkele procenten waardeverschil een wezenlijk verschil maken, in dat geval vind ik een prijsopvraag niet meer dan biddelijk, anders zou een dealer gedwongen kunnen worden een Koi met verlies van de hand te doen en dat lijkt me ook niet bevorderend.

mvg,

Tiebo
wilfried
Joppa

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 18 november 2008, 23:33:23 »

Nou een goede dealer weet echt wel wat de valuta doet en speelt daar ook op in.

En Leon er zijn ook veel aspirant kopers die wel in de "duurdere" bakken kijken maar pas ECHT gaan kijken in de bak waar vis naar zijn portemonnee zwemt.
Ik houd zelf overigens ook niet van POA en al helemaal niet van bakken waar geen vaste prijs op staan zoals ik onlangs in Japan meemaakte want daan ga je 9 van de 10 keer voor de duurste lijkt het wel.
leon
Joppa

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 18 november 2008, 23:49:18 »

Hallo Tiebo,

Koi die wordt aangekocht, dan is er een prijs afgesproken. Geen enkele handelaar/dealer is erbij gebaat om een koi te kopen waarvan hij niet weet wat hij over 3 maanden alsnog ervoor zal moeten gaan betalen. Wordt koi later " afgeleverd " dan weet die handelaar/verkoper echt wel wat de prijs is.

Iedere dealer weet exact wat de inkoopprijs is, en IEDERE dealer/verkoper weet de verkoopprijs dus " prijs op aanvraag " is niet nodig!!!!
Op het moment van kopen wordt de prijs bepaald.
Het heeft inderdaad ook te maken met het minder " transparant " zijn.

Prijs op aanvraag heeft " iets aparts ", het zet ons aan het denken toch? We worden wel of niet nieuwsgierig naar de prijs, waarom prijs op aanvraag denken we.
Prijs op aanvraag is ook een verkooptaktiek, klant beld en ik ga een gesprek aan en kan in dat gesprek hem verzoeken om naar de winkel te komen.

Wat is de meerwaarde voor de koper die " prijs op aanvraag " ? Geen enkele want we zullen toch om de prijs moeten vragen, nogmaals pure onzin!!!!!!! De prijs kan men toch gewoon vermelden. In de supermarkt kopen we ook produkten die aan dagprijzen onderhevig zijn. Maar daar staat geen prijs op aanvraag vermeld. Wordt het produkt duurder of goedkoper dan past men gewoon de prijs aan. En die prijs kun je gewoon zien en dat kan ook met koi.
Ik als handelaar weet precies waar ik voor inkoop en waar ik het voor moet verkopen en dat weten ook alle andere handelaars/verkopers.
Nogmaals, wat is de meerwaarde voor de klant betreffende " prijs op aanvraag ".
Die is er in mijn ogen totaal niet!!!!!!!
leon
Joppa

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 19 november 2008, 00:01:14 »

Hallo Wilfried,

Aspirant kopers genoeg, ben ik met je eens.
Maar zoals je schrijft: pas echt gaan kijken in de bak waar vis naar zijn portemonee zwemt.
Goshiki
Joppa

Mood:

Wauw, das mooi

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 19 november 2008, 07:43:30 »

Ik weet nog wel een reden:

Himself wil het voor haarlief niet weten waar zun zwaar verdiende vrijetijds geld plots zomaar verdwijnt.
En zekus de hoogte niet van het bedrag.

Beter een half ei dan een lege dop.
pilske
Kokugyo

Leeftijd: 28
Mood:

Ik haat werkdagen die eindigen op een G

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 19 november 2008, 09:34:06 »

denk persoonlijk dat de "prijs op aanvraag" niks te maken heeft met boefjes buiten houden..
Die kunnen ook mailen en bellen, en prijs opvragen...

Ik haat werkdagen die eindigen met een G
Goshiki
Joppa

Mood:

Wauw, das mooi

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 19 november 2008, 09:42:54 »

En bovendien als je belt weet je het gelijk wat de prijs is.

Zelf hebben we een 2 jarige showa gekocht eind 2003 tegen de 2000 euro aan.
De showa is nu 7 jaar en 74 cm en  zou bij menig dealer indien die nu vanuit Japan zou komen richting de 10 duizend euro gaan en bij sommige er wel overheen.
Dealer s hebben natuurlijk wel een veel groter risico naarmate de prijs per koi hoger is.
Laten we dat niet vergeten. De eenlingen per doos moeten alles zelf in 1 keer terug verdienen.

Beter een half ei dan een lege dop.
ferdinand
Joppa

Leeftijd: 59
Mood:

=GROETEN UIT APELDOORN=

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 19 november 2008, 12:21:01 »

Als een dealer niet mooie duurdere koi in de etalage heeft!
Loopt hij volgens mij vele klanten mis, ik kan me niet voorstellen dat ik naar een koidealer buiten de plaats
ga of buitenland als daar geen voor mij onbetaalbare koi zijn.
Dus zijn deze koi een magneet voor vele koi liefhebbers, in feite verdienen deze koi geld voor het baasje.

« Laatste verandering: 19 november 2008, 12:26:31 door ferdinand » Gelogd

=GROETEN UIT APELDOORN=
JohnAns
Shintaro Koi Competitie
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 19 november 2008, 14:36:30 »

hoi
heb de vraag op drie forums gevraagt en wat blijkt dat op elk forum de
mensen een andere visie hier over hebben.op het ene forum is 90 % eens
met mijn vraagsteling. sterker nog men iriteerd zich hier vaak aan . op een
ander forum vindt men het niet echt van belang. hier bij de koi 2000 wordt er toch
wel srtevig over gepraat maar vinden de meeste het niet van belang. ik merk dat hier allerlei
zaken bij worden gehaald wat niet van belang is risico of wat dan ook. bij de meeste dealers is volgens
mij zo dat als je een vis koopt die nog een jaar in japan verblijft het risico dan voor je eigen is. verbeter mij
maar als ik het mis heb hoor. en alle risico die de dealer neemt zit al in de prijzen verwerkt die wij voor onze neus
krijgen. terecht hoor, heb ook daar geen moeite mee of met de prijs wat dan ook. en dat je op internet niet de prijzen zet okee . maar zorg gewoon dat als mensen in de bakken kijken naar koi dat je bijvoorbaat weet waar je naar kijkt. lijkt mij als het eerlijke handel is geen enkel probleem. had gehoopt dat hier wat meer geantwoord zou worden door mensen uit de handel om het nut hier van op ons over te brengen . op een ander forum heeft een handelaar gereageert en wilde jullie zijn antwoord niet onthouden.

Hoi John,

Ik doe dit zelf eigenlijk ook, terwijl ik er zelf ook een hekel aan heb/had.

Heb er eigenlijk voor mezelf gesproken geen directe reden voor. Heb alleen het idee dat sommige mensen dan gaan denken dat je "hartsikke gek" bent als je dat voor een vis durft te vragen, als ze de vis misschien via de foto niet op kwaliteit kunnen inschatten.

Zal dat eens aan gaan passen, dan weet men waar men aan toe is. Heb je gewoon gelijk in.

Vriendelijke groeten,

Gerwin

RelaxZen

groet john
ewit
Kashira

Leeftijd: 43
Mood:

100 % koi verslaafd.

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 19 november 2008, 16:35:08 »

ewit
zou het niet zo kunnen zijn dat sommige vissen als een soort reklame gekocht worden.
en als ze niet verkocht worden dat dit gewoon erbij hoort
er is geen enkele dealer die al zijn vissen met winst verkoopt
en dat een x aantal procenten van de aangekochten vissen niet verkocht zal worden en bij de andere vissen bij de prijs ingecalkuleerd ( msn spelling)
word. Knipoog
uiteraard zal er een showvijver aanwezig zijn , en daar zwemmen best dure koi in. Misschien wel als reclame. Maar als een dealer koi gaat meenemen bestemd voor de verkoop, en deze vallen in de eerder genoemde prijsklasse van boven 15000 euro, dan moet je eigenlijk al zeker weten dat sommige van je klanten deze koi zoeken en misschien gaan afnemen. Uiteraard moet de markt bediend worden. Maar wanneer er geen clientele voor is, en je koopt dit in om rond te laten zwemmen, is het pure kapitaalvernietiging. Laten we niet vergeten dat een koi na aankomst bij de dealer meestal wel een afnemer vindt. de kennis bij de koper is toegenomen in de jaren, en daarmee ook de vraag naar kwaliteit. Over het totaal genomen zal iedere dealer winst maken, anders bestaan ze nooit geen jaren achtereen.     ewit.
ewit
Kashira

Leeftijd: 43
Mood:

100 % koi verslaafd.

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 19 november 2008, 16:42:23 »

Even ter aanvulling. Veel dealers hebben in de bak met duurdere koi geen prijs staan. Deze zitten bijgesloten in een fotoalbum van de dure koi. Daar staan de prijzen dan onder de foto vermeld. Dit is dus weer wel transparant. en op aanvraag altijd ter inzage.
Made in NL
Kashira

Leeftijd: 29
Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 19 november 2008, 16:53:20 »

mijn dealer heeft alle nisai en ouder zowiso in een boekje staan
en van veel tosai ook
waar er geen foto van staat staat op de bak gememeld
maar sommige foto's zijn poa maar die zijn meestal erg groot en subliem van kwaliteit dus buiten de normale koihobbyist buiten budget
en in principe is elke koi te koop voor een prijs zelfs de koi die als een soort reklame dienen  Knipoog

PoWeRD By NeXuS
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: