KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
21 november 2008, 01:07:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Er zijn wat mogelijkheden toegevoegd aan het forum, klik hier voor de aanpassingen.

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mijn toppertjes vandaag even gemeten:D  (gelezen 751 keer)
Erwin
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 14 oktober 2008, 14:30:27 »

Hoi Dennis,

Dat ziet er prima uit. Gemiddeld 7 cm is helemaal niet slecht, daar mag je best trots op zijn. Zo lang is het dit jaar niet warm geweest.

Je vissen zien er allemaal super gezond uit. De shiro is een plaatje. Als hij nu al 61 cm is kan die nog heel groot worden.

Met groet,

Erwin
qootje
Joppa

Leeftijd: 52
Mood:

mijn cadeautje

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 14 oktober 2008, 20:26:11 »

hoi dennis mooie collectie hoor ,daar mag je trots op zijn.
                  gr sjaak Headbang Headbang Blij Ja Knikken
dennissmits
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:50:42 »

Hoi Dennis,

Dat ziet er prima uit. Gemiddeld 7 cm is helemaal niet slecht, daar mag je best trots op zijn. Zo lang is het dit jaar niet warm geweest.

Je vissen zien er allemaal super gezond uit. De shiro is een plaatje. Als hij nu al 61 cm is kan die nog heel groot worden.

Met groet,

Erwin

Was idd misschien te snel met oordelen over de groei maar je hebt gelijk het aantal dag dat mijn vijver boven de 20 graden is geweest is nihil Huil

de shiro zit nu in zijn 4 jaar oud dus geen jonkie meer maar ze groeit nog wel ff door hoop ik... Knipoog
Erwin
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 15 oktober 2008, 17:14:18 »

Mijn shiro zat met 4 jaar op 62 cm. Nu is ze 76 cm en ze groeit nog steeds al is het niet hard meer. Ze is nu 10 jaar. Ze groeien door tot maximaal 15 jaar dus die van jou kan nog wel een tijdje vooruit. Dat moet goed komen, zeker als je naar de bouw van de vis kijkt.

Groet,

Erwin
dennissmits
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 15 oktober 2008, 22:15:17 »

Dan heb ik goede hoop... ik vindt het altijd moeilik om zover vooruit te kijken...

76cm is een hele mooie lengte!!!! ik heb kortgeleden nog een discussie gehad over de groeipotentie van koi.. ik denk dat ze de potentie heeft om 80+ te worden maar de grootste beperkende kracht is mijn vijversysteem Knipoog
Erwin
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 16 oktober 2008, 19:16:39 »

Je hoeft geen hele grote vijver te hebben om een vis boven de 80 cm te laten doorgroeien. De mijne heeft de eerste 2 jaar in een kleine piespotput (6m3) gezeten die absoluut niet voldeed. Toch groeide de vis enorm (23 cm in 2 jaar). Ik heb nu een vijver van ca 15 m3. Dit is nog steeds niet groot, maar door goed watermanagement (voldoende verversen en een goede filtratie) kun je de vissen toch goed laten groeien (als je er tenminste voldoende voer in gooit). Ik ververs dit jaar (noodgedwongen) ca 5% per dag en je ziet dit in de groei terug.

Dus als je het water in topconditie houdt heb je een goede kans dat wat er in zit er ook uitkomt. Het duurt alleen iets langer. Ik denk dat ze het in zich heeft. 

Groet,

Erwin

dennissmits
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 21 oktober 2008, 12:48:21 »

dat is waar!! koi houden vooral goed watermanagement zeggen ze wel eens.

Als ze maar gezond en vitaal zijn.. hun kleuren behouden en tam blijven dat vindt ik dat toch belangrijker dan perse een jumbo hebben..

als ze zo blijven groeien komt het vast goed.. met name de chagoi en asagi zijn de grootste groeiers momenteel..

even ter vergelijking een foto van vorig jaar.
Erwin
Tyuppa

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 21 oktober 2008, 19:13:39 »

Ziet er goed uit. Vooral de doitsu chagoi vind ik apart. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Groet,

Erwin
Jacobverkerk
Joppa

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 21 oktober 2008, 20:40:47 »

wow die asagi lijkt echt veel op de mijne die ik hier in de vijver heb  engel

maar echt mooie vissen man heb er echt respect voor
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: