Hallo Leon,
Klinkt allemaal heel mooi.
Verkoop van koi met een filter en ingedraaid filtermateriaal en zelfs tot en met het vervoer prima voor elkaar.
Maar wat gebeurd er daarna?
Ik denk dat dit in de praktijk niet zal gaan werken, want wie heeft bij aankoop van zijn filter, deze dezelfde dag nog draaiende? Ik igg niet.
Van de bacterie populatie zal dan niets meer over zijn gebleven en is de moeite voor niets geweest.
(òf je moet ze ook voorlichting geven hoe ze deze bacteriën zolang goed kunnen houden dmv een in zichzelf draaiend filter met ammoniak druppelaar, zoals Ewit al aangaf.)
Ik denk ook niet dat er sprake is van onvoldoende voorlichting bij koidealers vwb dat een filter ingedraaid moet zijn/worden, òf waarom een koidealer het op deze manier zou doen. Waarschijnlijk toch, omdat het niet in de praktijk werkt?
Mijn mening blijft dat je toch beter bacteriën erbij kunt verkopen; Bactoplus, Biogro123, HOK, Microbe Lift of andere.
En ... om de waterwaardes te meten gelijk een testkoffer.

Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd of het op jouw manier in de praktijk gaat lukken. (Hou ons svp op de hoogte.)
Maar, hoe je het ook doet, Leon; héél véél succes toegewenst!
Mvg,
Frans.
P.s. Ik bedenk nog even; òf ze moeten eerst het filter/pomp/uvc e.d. aansluiten en als dit alles draait, dan weer bij jouw langs komen om de koi en het ingedraaide filtermateriaal op te halen. Dan ... moet het m.i. wel kunnen werken.