robbbert
Joppa

Leeftijd: 24
we hebben een moooooie hobby!
|
 |
« Gepost op: 7 september 2008, 21:04:51 » |
|
Het is er dan toch van gekomen. Hetgeen dat ik eerder als q-bak heb gebruikt is "vervangen" door een zelfbouw bak van ongeveer 2000 liter. De nieuwe quarantainebak is gesitueerd achter de gewone vijver met als grote voordeel dat het water uit de vijver snel en makkelijk in de q-bak kan worden gepompt. De bak is voorzien van 2 50 mm drains en wederom de impermax coating om hem waterdicht te maken. Hier enkele foto's van het welbekende ritueel van graven etc.... Het gat gegraven, enkele centimeters scherpzand met een zak portland erdoor op de bodem:  Bak klaargemaakt met aansluitingen:  De bak in het gat naast de vijver geplaatst:  Binnenzijde:  De impermax zit er ook al in, echter heb ik hier nog geen foto van. Deze zal een deze dagen ook online komen. groeten!
|
|
|
|
|
|
Koi, koi, koi en nog eens KOI! Always Use Knowledge and experience 2 your advantage.... 
|
|
|
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kashira

Leeftijd: 34
alles komt goed
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 8 september 2008, 01:02:58 » |
|
hey robert,
dat ziet er goed uit zeg, ben benieuwd als het aangekleed is
ps, komt er wel een spatscherm tussen, staat wel erg dicht bij de vijver
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 8 september 2008, 08:28:24 » |
|
hey robert,
dat ziet er goed uit zeg, ben benieuwd als het aangekleed is
ps, komt er wel een spatscherm tussen, staat wel erg dicht bij de vijver
Ja, daar ben ik nog niet over uit... Is het echt wel een must?
|
|
|
|
|
|
Koi, koi, koi en nog eens KOI! Always Use Knowledge and experience 2 your advantage.... 
|
|
|
|
marco wink
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 8 september 2008, 09:15:58 » |
|
Zieke vissen willen nog wel eens springen(en dus ook spetteren) tijdens de behandeling, dus het lijkt mij een must have. Als je nou een demontabele maakt hoef je er niet het hele jaar tegen aan te kijken.
|
|
|
|
|
|
Genkie dene
|
|
|
|
Pinky Koi
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 8 september 2008, 10:15:50 » |
|
Hey Robbbbbbbbbbbbbbert. Hest straks koffie kloar? Dan komm we eem kiek`n. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 8 september 2008, 22:09:19 » |
|
Zieke vissen willen nog wel eens springen(en dus ook spetteren) tijdens de behandeling, dus het lijkt mij een must have. Als je nou een demontabele maakt hoef je er niet het hele jaar tegen aan te kijken.
klopt! Heb het er ook met tiebo over gehad. Een demontabel scherm.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 9 september 2008, 22:00:32 » |
|
Hier even weer een update: De bak is helemaal met 3 lagen impermax behandeld:  Ook aan de voorkant een betonstrookje om het muurtje op te kunnen metselen, ook gelijk maar water erin gedaan om te testen:  Eenmaal begonnen met het metselwerk... werd het snel later en het daglicht verdween,,, helaas.. maar toch maar doorzetten he. Halverwege het muurtje was het duister/donker. Enkele lagen een beetje op de gok erop gezet. Toch de volgende ochtend dit resultaat:  Daarna begonnen met de houten afwerking:  Het is inmiddels al af, maar nog geen foto gemaakt. Komt uiteraard nog online!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacobverkerk
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 9 september 2008, 22:10:55 » |
|
prachtig afgewerkt en oog voor detail... hier word ik vrolijk van 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 9 september 2008, 23:26:41 » |
|
Master!
Heb het geheel al even mogen aanschouwen en ik zeg een prima oplossing om op een economische wijze een goede quarantainestation te creeëren. Hier laat je je nieuwe of zieke vissen gerust één of twee maandjes in zitten zonder de neiging te krijgen ze (te) vroeg terug te zetten in de vijver. Ik zeg bravo. Nu nog een spatschermpje en een filtertje erop met een vaste bewoner(s) en je q is always ready to do bussiness.
Goed werk Robert en ook je broer Richard super gedaan samen. Ook voor de beperkte ruimte hebben jullie een oplossing gevonden om goed en verantwoord koi te kunnen houden.
gr,
Tiebo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kashira

Leeftijd: 34
alles komt goed
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 9 september 2008, 23:32:35 » |
|
ziet er inderdaad erg netjes uit ik ben toevallig in de gararage bezog met een zelfde soort Q-bak, ook van sandwich panelen alleen bij mij zit er rubberfolie in
die impermax, gaat dat goed ? ook ivm uitzetten van de naden ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 september 2008, 08:35:11 » |
|
ziet er inderdaad erg netjes uit ik ben toevallig in de gararage bezog met een zelfde soort Q-bak, ook van sandwich panelen alleen bij mij zit er rubberfolie in
De bak is inmiddels al wat "gezet" en het houd prima  Het voordeel ervan is dat het niet zo goed hecht op de platen, en dus eigenlijk een supergped passend op maat gemaakte zak word. In de rechterachterhoek is hij net een halve centimeter losgekomen in de hoek. Maar dat spul rekt zo mee  . Kzal er es een foto van proberen te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 september 2008, 16:58:41 » |
|
De bak is inmiddels al wat "gezet" en het houd prima  Het voordeel ervan is dat het niet zo goed hecht op de platen, en dus eigenlijk een supergped passend op maat gemaakte zak word. In de rechterachterhoek is hij net een halve centimeter losgekomen in de hoek. Maar dat spul rekt zo mee  . Kzal er es een foto van proberen te maken. Als je goed kijkt, zie je dat het los is gekomen.. maar niet lek:D  Hier ook nog de andere foto's:  resultaat:   Nu nog even het tegelwerk aanvullen en het metserlwerk invoegen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robbbert
Joppa

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 september 2008, 20:06:15 » |
|
Metselwerk ingevoegd:  Nu de tegels nog 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|