misschien moeten we die meneer van
http://www.freshwaterstingray.nl/1Nederlands/Mega_Bak.html maar een keer bedanken, want hij had hem in 2004 al zo gemaakt.
ik heb hem zo in maart 2007 al zo nagemaakt in het klein, omdat ik vondt dat die luchtstenen in zo'n kleine airlift niet echt werkte.
en vooral als je dan een slechte luchtpomp gebruikt met maar 11 l/min, dan zie je het verschil erg snel.
nu zie je de airlift met luchtkamer steeds meer, maar in 2007 was die meneer van de megabak de enige die hem zo gemaakt had.
groetjes frans
Hoi Frans,
Bedankt voor de info en inderdaad ere wie ere toekomt, want wist begod niet wie de bedenker was van dit grandioos idee!!

In ben in ieder geval zeer blij te weten wie er achter steekt!

Op andere forums heb ik altijd eerst verwezen naar Pedro en EtienneD en Yamato, bij welke ik de twee manieren van luchtinbreng voor het eerst gezien had en deze nadien heb samengebracht om te kunnen vergelijken welk de beste opbrengst had...
Bij de testen kwam naar boven dat de samenwerking van de twee luchtinbrengmogelijkheden het beste resultaat haf, vandaar ik er een “turbo airlifter” van gemaakt had ( het water wordt omringd door lucht via de drukkamer alsook in de kern door de luchtsproeikop)
Groetjes,
Marc
P.s. Ga deze link ook aanbrengen bij mijn berichten op andere forums, want zeer interesant site