Als je een warmte wisselaar gebruikt kun je deze zo tussen de aanvoerleiding maken en aansluiten op de cv.
De thermostaat heb ik in de zijkant van de uv gemaakt.
wat klinkt me dat toch allemaal bekend in de oren

sofia
@ steevie
ik weet niet of je dus je huis cv ketel gaat gebruiken of dat je een aparte ketel erbij neemt
als je de huis cvketel zou gebruiken dan zou je het op deze manier moeten doen, de cv ketel moet op een weersafhangkelijk systeem worden gemaakt, dit houd in dat je een buiten voeler krijgt deze meet de buiten temperatuur ,en aan de hand van deze temperatuur stookt de cv ketel het ketelwater naar een bepaald aantal graden.
je instalatie moet dan wel helemaal met thermostaat knoppen op de radiators zijn uitgevoerd anders smelt je weg in de vertrekken
dan ga je vervolgens met een aanvoer en retour leiding richting het filterhok hier moet je een wrmtewissellaar plaatsen van bv phalen ,deze word veelal in de zwembad industrie gebruikt en is van rvs is prima voor de vijver
het probleem is echter wel dat je een elektrische klep moet gebruiken om de warmtewisselaar te kortsluiten als de temperatuur is berijkt die ingesteld is op de thermostaat die de vijvertemperatuur meet.
deze themostaat moet dan het motertje van de klep aansturen
optie 2
koop je een 2dehands ketel ,neem dan een hr type , ik kan je aanbevelen nefit of deze zijn in mijn ogen en ervaring het betrouwbaarst
een nefitturbo van 21 kw is al wel voldoende [solotype zonder boiler dus ] ,heb je meer te besteden en wil je iets nieuwer kijk dan voor een nefit ecomline of nefit smartline
deze ketel sluit je aan op de warmtewisselaar en met de thermostaat die ergens in de leiding zit waar het water uit de bodem binnenkomt [voor de wisselaar natuurlijk ] regel je de temperatuur van het water deze kun je dan aansluiten op de aansluiting kamerthermostaat
ik hoop dat je er wat uit wijs kunt worden