KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
21 november 2008, 13:59:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De jeugd  (gelezen 528 keer)
Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Leeftijd: 32
Mood:

Respect to the man in the icecream van!!!

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 14 augustus 2008, 19:34:01 »

Ik dacht dat ik dit aleens had gepost hier, maar niets is minder waar...
Dus start ik even dit topic met terugwerkende kracht omdat ik het toch leuk vind om het te delen met jullie.  Grijns

In het jaar 2006 heb ik in november een box met 100 koi (mix) over laten komen uit Japan.
Het leek me erg leuk en interessant om dat kleine spul te zien opgroeien en ontwikkelen.
In het eerste jaar heb ik diverse problemen gehad (voor een groot deel mijn eigen domme/onervaren schuld) waardoor ik de helft ben verloren.
De rest doet het tot op de dag van vandaag prima.

Ik zal beginnen met wat foto's van dag-1.

De koi heb ik verdeeld over mijn 2 quarantainebakken.

Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 augustus 2008, 19:46:56 »

Toen ik ze kocht waren de koi tussen de 7-10cm groot.
Het is een mix van sanke, showa, matsuba en ogon.

Een paar maanden later zaten ze op 17-25cm.
Hier een paar foto's.

Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 14 augustus 2008, 19:51:00 »

En mei 2007 heb ik weer wat foto's gemaakt.
Ze hebben hier een lengte van 25-27cm.

Sorry voor kwaliteit van de foto's...die is niet echt best.  Bedroefd

Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 14 augustus 2008, 19:54:18 »

Vorige maand (jaja, gaat hard nu...hihi) heb ik deze foto gemaakt van een Orenji ogon.
Al twijfel ik of het wel een ogon is want ik vind hem steeds meer op een matsuba lijken....

Deze is nu 36cm.

Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 14 augustus 2008, 19:56:58 »

Vandaag heb ik de shiro op de foto gezet.
Ikzelf vind dit een van de mooiste van deze lichting.
Jammer van het ene hi vlekje.  Kwaad
De shiro is 32cm.

En hier het desbetreffende (niet thuis horende) hi vlekje:

Tiebo
Saki Hikari Tategoi Competitie
Kokugyo

Leeftijd: 23
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:17:21 »

Hey barry,

Een leuke uitdaging om een boxje met het kleinste spul te kopen en te zien wat ervan kot helaas is het dan nog wel erg kwetsbaar he. De shiro is echt een plaatje. De reden dat ie naar jou is gekomen is wel direct zichtbaar... de rugvin begint wel erg laat waardoor de vis erg langerekt wordt en het moeilijk wordt hier een echte body bij te krijgen in de juiste proporties. Kwa patroon is ie nog lang niet gefinished en heeft de vis nog wel wat in zijnmars denk ik voor wat betreft een menware tekening bijvoorbeeld en ook zal het patroon op de rechterflank nog wat doorkomen. Achter is ie iets te druk en hopelijk trekt het motoguru nog iets meer terug.

Kun je wellicht de rode hi schub uittrekken?? Naar aan zekerheid grenzende waarschijnlikheid zal zich hier gewoon weer een witte schub doen groeien.

Rest mij alleen te vragen van welke kweker deze mix afkomstig was en als je nog meer foto's hebt zie ik ze graag.

mvg,

Tiebo
Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:38:08 »

Ik was er bij aankoop al van bewust dat dit geen super kwaliteit zou zijn, zeker voor die prijs was dat onmogelijk.
Het weerhield me niet om het toch te doen want ondanks dat de kwaliteit wat minder is zitten er zeker hele mooie exemplaren tussen.

Uittrekken van de schub zat ik ook al aan te denken.
Misschien dat ik dat nog wel doe, komt de vis wel ten goede.  Knipoog

monster
Joppa

Leeftijd: 40
Mood:

Now we talking shit

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 14 augustus 2008, 23:01:30 »

Ik was er bij aankoop al van bewust dat dit geen super kwaliteit zou zijn, zeker voor die prijs was dat onmogelijk.
Het weerhield me niet om het toch te doen want ondanks dat de kwaliteit wat minder is zitten er zeker hele mooie exemplaren tussen.

hallo barrykoi,ik heh ook een shiro en die had ook een hi-spot.ik heb er zelf niets aan gedaan en hij is vanzelf verdwenen.
wil ik alleen nog vragen ,als je dat wilt delen,wat je voor de box hebt betaalt.

mvg Richard. Vis Vis Vis
pilske
Kokugyo

Leeftijd: 28
Mood:

Ik haat werkdagen die eindigen op een G

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 20 augustus 2008, 13:31:12 »

hallo barrykoi,ik heh ook een shiro en die had ook een hi-spot.ik heb er zelf niets aan gedaan en hij is vanzelf verdwenen.
wil ik alleen nog vragen ,als je dat wilt delen,wat je voor de box hebt betaalt.

mvg Richard. Vis Vis Vis

Ben ik ook wel eens benieuwd naar...wist niet dat je zoiets ook kon laten overkomen...meerdere vissen in 1 doos

Ik haat werkdagen die eindigen met een G
Barrykoi
Moderator
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 20 augustus 2008, 16:55:11 »

Jij denkt dat alle koi per stuk, in 1 doos van Japan hierheen komen?
Dan word het een dure bedoeling en zal de prijs van een koi wel een stuk hoger liggen dan nu.  Knipoog

marco wink
Kokugyo

Leeftijd: 35
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 21 augustus 2008, 17:19:11 »

Hey barry,

Een leuke uitdaging om een boxje met het kleinste spul te kopen en te zien wat ervan kot helaas is het dan nog wel erg kwetsbaar he. De shiro is echt een plaatje. De reden dat ie naar jou is gekomen is wel direct zichtbaar... de rugvin begint wel erg laat waardoor de vis erg langerekt wordt en het moeilijk wordt hier een echte body bij te krijgen in de juiste proporties. Kwa patroon is ie nog lang niet gefinished en heeft de vis nog wel wat in zijnmars denk ik voor wat betreft een menware tekening bijvoorbeeld en ook zal het patroon op de rechterflank nog wat doorkomen. Achter is ie iets te druk en hopelijk trekt het motoguru nog iets meer terug.

Kun je wellicht de rode hi schub uittrekken?? Naar aan zekerheid grenzende waarschijnlikheid zal zich hier gewoon weer een witte schub doen groeien.

Rest mij alleen te vragen van welke kweker deze mix afkomstig was en als je nog meer foto's hebt zie ik ze graag.

mvg,

Tiebo

Niet helemaal waar tiebo, als je de vinnen tegen het lichaam houd moet de rugvin beginnen, waar de vinnen eindigen

Genkie dene
ewit
Kashira

Leeftijd: 42
Mood:

100 % koi verslaafd.

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 21 augustus 2008, 22:06:02 »

mvg,

Tiebo
het gevaar daarvan is dat ,wanneer je het schubzakje beschadigd, de schub of niet, of in een andere teint, of groter/kleiner teruggroeid. Je zou het wel kunnen proberen door de schub af te knippen,maar de aanhechting te laten zitten. Telkens als de schub weer is aangegroeid knip je weer een deel weg totdat alle rood als het ware uit de schub is gegroeid.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: