KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
8 januari 2009, 13:46:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kohaku Hoshikin  (gelezen 681 keer)
marcelvdp
Kego
*

Mood:

Bekijk profiel
« Gepost op: 3 augustus 2008, 12:47:33 »

Hallo
Kohaku
Kweker: Hoshikin
Bloedlijn: Tomoin
Lengte: +- 30 cm
Leeftijd: Tosai

Excuus voor de minder foto's, ben ik niet zo'n ster in.

Goshiki
Joppa

Mood:

Wauw, das mooi

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 3 augustus 2008, 19:53:49 »

De kohaku is wel ster waardig hoor.

Die is wel enkele euro s waard vandaag de dag met dese kwaliteit.

Beter een half ei dan een lege dop.
Pecheur
Joppa

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 4 augustus 2008, 13:51:34 »

Hallo Marcel,

Mooie koi, zijn/haar body is nu al goed te noemen, shiroshi is mooi helder en het beni ligt er lekker dik op, de brede kop en de dikke osutzu verraden dat deze koi een groot groeipotentieel heeft, leuke bijkomstigheid is dat het patroon ook mooi verdeelt is.
Het sashi en kiwa zijn goed te noemen voor een tosai,het benispotje op neus (weet niet of dit een minpuntje is)geeft hem/haar een leuk uiterlijk.
Wil hier over een paar maanden nog wel eens een foto van zien.

Groeten Pecheur.

Fred Stork
Redactie
Mekiki

Leeftijd: 48
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 5 augustus 2008, 01:43:46 »

Hallo Marcel,

Een prachtige Kohaku van een van de beste Kohaku kwekers in Japan.
Proficiat met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee.

Groetjes Fred
andy
Zappa
**

Leeftijd: 39
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 5 augustus 2008, 08:11:33 »

prachtige koi voor de toekomst , tekening oogt zwaar,rood aan de lichte kant,goede lichaamsbouw...over twee jaar een showkoi
marcelvdp
Kego
*

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 26 september 2008, 14:53:29 »

Hoi hoi,

Hierbij een Update van mijn Kohaku.
De vis heeft het aardig gedaan moet ik zelf zeggen. Met name de sterkte van het Hi is erg verbeterd. Verder is er nog ongeveer 5 centimeter bijgekomen in de lengte. Hij is nu tegen de 35 cm.
Oordeel zelf!!  Grijns

Groetjes!
Fred Stork
Redactie
Mekiki

Leeftijd: 48
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 2 oktober 2008, 09:01:56 »

Ik zie dit nu pas Marcel.
Je Kohaku heeft het al goed gedaan in die korte tijd. De stevige body had ie al maar 5 cm in amper 8 weken tijd is mooi. Ik weet niet of het aan de foto ligt, maar het hi lijkt ook al een stuk dieper te zijn geworden.

Groetjes Fred
marcelvdp
Kego
*

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 2 oktober 2008, 09:53:01 »

Vroeg me al af wanneer er een reactie zou komen  Knipoog Grijns
Ben zelf ook erg te spreken over de resultaten tot nu toe!
Helaas is het seizoen nu echt voorbij...gok ik  Verlegen dus heel veel zal er nu niet meer gebeuren.
Heb nu al zin in volgend seizoen om te zien wat de kohaku gaat doen, verwacht er veel van!!

thanx voor de reactie Fred.

Groetjes
Tiebo
Saki Hikari Tategoi Competitie
Kokugyo

Leeftijd: 24
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 2 oktober 2008, 10:19:01 »

Beste Marcel,

Ik kan niets dan lof geven over jouw kohaku. Een prachtige verschijning.

Het eerste wat mij in het oog springt is de uitermate verfijnde balans. Het patroon is erg sierlijk en zowel het einde van het patroon op het hoofd als de ojime voor de ozutsu zijn fantastisch. De pectorale vinnen maken de balans helemaal af. Het tweede wat me opvalt is , voor zover ik dat nu kan zien, de prachtige sashi en het nog mooiere maruzome kiwa. De kleurintensiteit is al zeer diep. Hier moet ik opmerken niet te weten of dit op deze leeftijd positief of negatief is. Als dit het gevolg is van kleurvoer dan zal het niet goed zijn voor de uiteinelijke ontwikkeling op langere termijn, maar ik denk dat het gewoon  bij de Tomoin bloedlijn hoort die dit rode (bij finishen nog beter) als voornaamste kenmerk draagt.

Ook het hoofd verklapt de bloedlijn, een prachtige brede kop en een mooie meheba en een eveneens brede afgeronde bek (zodat er maximaal voer in past. Ook voor de toekomst denk ik dat het patroon niet echt tekort komt al hoop ik dat het patroon niet tever naar voren komt. Wanneer het patroon iets voller was gewest was dat nog mooier geweest voor de toekomst, mar wellicht dat dit ook nog enigzins meegroeit. Met recht een tategoi in mijn ogen en ik zou er de gok zondr twijfel op nemen.

De body ziet er ok al goed uit al had ik liever gezien dat ie eerst meer de lengte in zou gaan alvorens breder te worden. Ik denk dat je er een pracht van een vis van hebt waar e gedegen trots op mag zijn. Ik durf te voorspellen dat je over 3 jaar een fantastische kohaku hebt zwemmen en uiteindelijk zal ze in staat zijn de 70 a 75 cm te halen en hoewel respectabel denk ik niet dat ze groter dan dat zal worden.

Dit is mijn mening op dit moment en voor zover je er iets avn kunt zeggen op deze foto en van zo een korte termijn.
Ik hoop dat je ons op de hoogte zult houden en dan het liefst met foto's van bovenaf, zodat ook de verhoudingen tussen de verscheidene delen van het lichaam ons duidelijk worden. Ik zal proberen mijn mening en visie dan weer op deze kohaku te botvieren.

mvg,

Tiebo Jacobs

p.s. Ik hoop dat het vlekje op het hoofd blijft, dit onderscheid hem van alle anderen.
MPeeters
Zappa
**

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 2 oktober 2008, 13:50:59 »

Mooie kohaku met spetterende kleur. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groetjes Marcel
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: