KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
7 september 2008, 06:01:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bremmert gaat naar Japan  (gelezen 1367 keer)
bremmert
Joppa

Leeftijd: 20
Mood:

Bekijk profiel
« Gepost op: 24 juli 2008, 14:00:58 »

Het is voor mij al een tijdje bekend, maar ik ga voor drie maanden naar Japan. Ik ga stage lopen bij Marudo Koi Farm. Ik vertrek op 19 augustus en ik ben weer terug in Nederland op 16 november. Ik studeer Dier- en Veehouderij, dit is een HBO-opleiding, en in het derde studiejaar heb ik de mogelijkheid om 30 weken stage te lopen. Ik wil drie verschillende stages gaan doen, allemaal op het gebied van vis, zeg maar Koi. Dit is de eerste stage, de tweede ga ik bij Rob Heijmans doen, de derde is nog niet bekend.

Bij zo'n stage hoort natuurlijk een stageopdracht op HBO-niveau. Ik wil gaan kijken naar de invloed van omgevingsfactoren van een mudpond ten opzichte van betonnen bakken op de ontwikkeling van Koi. Ik wil dan vooral gaan kijken naar de waterkwaliteit/samenstelling. pH, KH, GH, Nitraat, maar natuurlijk ook ammonium/ammoniak en nitriet. Je hoort veel verhalen van dat de mineralen uit de klei, de plankton, etc. een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van Koi. Dit is niet zo eenvoudig om uit te zoeken en uit te voeren en daarom houd ik me bij het water. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Misschien leuk om te vertellen: Ik heb Hirasawa-san (Marudo) leren kennen tijdens het vrijwilligerswerk op de Nationale Koi- en Vijverdagen van dit jaar en hij heeft mij persoonlijk gevraagd om te komen werken op zijn farm, een hele eer natuurlijk  Smiley

Ik zal hier tijdens mijn verblijf in Japan een verslagje bijhouden van mijn belevenissen en ervaringen die ik opdoe. Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Groeten,

Bram
marcelvdp
Kego
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 24 juli 2008, 14:11:37 »

Hoi Bram,

Super dat je daar je stage kan lopen!! en dat je gevraagd bent maakt helemaal bijzonder!
Veel succes daar en ben benieuwd naar de verhalen die je hier gaat posten!

Groetjes!!
Tiebo
Saki Hikari Tategoi Competitie
Joppa

Leeftijd: 23
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24 juli 2008, 14:21:31 »

Konichiwa Bram,

Ogenki dess ka?

Dit is inderdaad een hele belevenis. Het sluit aan op je studie en hobby, een ideale combinatie. Ook de ervaringen in een ander land en cultuur zul je meenemen voor de rest van je leven. Het is simpel uitgelegd, je onderzoeksvraag, maar het zal zeker nog enige voeten in de aarde (mudpound) hebben. Een uiterst leerzaam gegeven om in het kader van een dergelijk onderzoek de invloeden van verschillende waardes terug te leiden naar de koi. Ik ben dan ook nieuwschierig of je al een idee hebt hoe dit op te gaan zetten. Heb je hiervoor middelen ter beschikking gesteld gekregen wellicht? En hoe bepaal je welke waarde je aan een gegeven kan koppelen. Drie maanden is voor een onderzoek natuurlijk relatief kort dus zul je ook gegevens elders weg moeten halen, hoe zie je het zelf voor je? Waar logeer je ergens in een hotel of gastgezin?

Je kunt Arcen dus nog net even meemaken. Mooi man en heb je de voorbereidingen al getroffen, misschien wel interessant om eens uit te leggen waar je aan moet denken als je naar Japan afreisd? En wat is je eigenlijke doel na je studie Bram? Wil je wellicht een koifarm beginnen of heel wat anders?

Hoe dan ook het wordt vast een onvergetelijke ervaring.

mvg,

Tiebo
pilske
Joppa

Leeftijd: 27
Mood:

Ik haat werkdagen die eindigen op een G

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 juli 2008, 14:23:22 »

dat is nog eens met de neus in de boter vallen

Ik haat werkdagen die eindigen met een G
bremmert
Joppa

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 24 juli 2008, 14:58:31 »

Konichiwa Bram,

Ogenki dess ka?

Dit is inderdaad een hele belevenis. Het sluit aan op je studie en hobby, een ideale combinatie. Ook de ervaringen in een ander land en cultuur zul je meenemen voor de rest van je leven. Het is simpel uitgelegd, je onderzoeksvraag, maar het zal zeker nog enige voeten in de aarde (mudpound) hebben. Een uiterst leerzaam gegeven om in het kader van een dergelijk onderzoek de invloeden van verschillende waardes terug te leiden naar de koi. Ik ben dan ook nieuwschierig of je al een idee hebt hoe dit op te gaan zetten. Heb je hiervoor middelen ter beschikking gesteld gekregen wellicht? En hoe bepaal je welke waarde je aan een gegeven kan koppelen. Drie maanden is voor een onderzoek natuurlijk relatief kort dus zul je ook gegevens elders weg moeten halen, hoe zie je het zelf voor je? Waar logeer je ergens in een hotel of gastgezin?

Je kunt Arcen dus nog net even meemaken. Mooi man en heb je de voorbereidingen al getroffen, misschien wel interessant om eens uit te leggen waar je aan moet denken als je naar Japan afreisd? En wat is je eigenlijke doel na je studie Bram? Wil je wellicht een koifarm beginnen of heel wat anders?

Hoe dan ook het wordt vast een onvergetelijke ervaring.

mvg,

Tiebo

Konnichi wa, hai genki Tiebo san desu wa?

Leuk om zo het Japans te oefenenen  Smiley

Het is inderdaad heel makkelijk gezegd zo'n onderzoeksvraag. Het is ook niet mogelijk om alle facetten van een mudpond te onderzoeken. Ik wil vooral het water onderzoeken. Drie maanden voor een onderzoek is ook vrij kort. Veel zal dan ook uit literatuur gehaald worden en doormiddel van de literatuur wordt de 'ideale' waarde achterhaald. Dit analyseer ik dan op Marudo Koi Farm door deze waarden te testen.

Ik logeer, zoals het er nu uit ziet, bij Hirasawa san thuis. Dat is dan ook mijn gastgezin Smiley.

Ik maak Arcen inderdaad nog mee, toch leuk net voor ik weg ga. Ik heb me voorbereidt door informatie te verzamelen over visum, vaccins, ticket en natuurlijk een klein beetje de taal. Voor een periode van minder dan 90 dagen is geen visum nodig. Vaccins zijn eveneens niet nodig.

Mijn doel na m'n studie, dat is een goede vraag. Ik wil in ieder geval nog verder studeren aan een universiteit. Dat wordt dan of de master Aquacultuur en Visserij aan Wageningen Universiteit of Diergeneeskunde gericht op vissen.
Het is leuk dat je het aanhaald, maar ik heb (nu) niet de intentie om te gaan kweken. Ik vind het leuker om mezelf te verdiepen in onderwerpen die nu nog vraagtekens oproepen bij menig visliefhebber. Daarom heb ik nu ook zo'n onderzoeksvraag bedacht, het is toch een onderwerp waar nog flink over gediscussieerd wordt.
Rudolf Grundmann
Tyuppa

Leeftijd: 32
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 24 juli 2008, 16:11:22 »

Helemaal super voor je!!

Dat is nog eens een stage Geschokt

Als je er eenmaal bent laat je ons wel meegenieten hoop ik.  Knipoog

Groet,
Rudolf
midori
Joppa

Leeftijd: 19
Mood:

Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 24 juli 2008, 23:43:40 »

Helemaal te gek Bram.   Headbang

Hopelijk wil je over een tijdje je opgedane kennis met ons delen via het forum.

D-man
Kokugyo

Leeftijd: 24
Mood:

Ik ben mij er eentje...

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 juli 2008, 18:49:49 »

Geweldig Bram!
zou inderdaad tof zijn als je ons up to date kan houden!
heel veel succes daar!
Maureen
Kokugyo

Leeftijd: 46
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 4 augustus 2008, 13:20:15 »

Hoi Bram,

Gefeliciteerd met z'n mooie stage plaats.  Cheer

Ben je de dagen al aan het aftellen?

Heel veel stage plezier gewenst en we zullen hopelijk tzt hier op het forum wel het een en ander kunnen lezen over je ervaringen daar in Japan.

Groetjes Maureen
coolceys
Kego
*

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 5 augustus 2008, 02:39:04 »

;Ddoe de groeten aan zijn dochter Cheer Hug
veel plezier!!
bremmert
Joppa

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 12 augustus 2008, 10:06:22 »

Nu ik hier weer eens aan denk, het is nog maar één week voordat ik wegga! Ben nog druk bezig met de laatste voorbereidingen, ben nog op zoek naar compacte laptop, telefoon die ook ontvangst heeft in Japan, koffer, etc. Er moet dus nog flink geshopt worden. Die laptop is natuurlijk vooral nodig om jullie op de hoogte te houden van mijn bevindingen Smiley

;Ddoe de groeten aan zijn dochter Cheer Hug
veel plezier!!

Ken jij die toevallig?  Knipoog

Misschien zie ik jullie nog wel op in Arcen dit weekend, ik ben in ieder geval zo te herkennen:

(niet dat ik de hele dag met m'n duim omhoog zit)
Dennis Barten
Hoofdredacteur
Forumbeheerder
Kashira

Leeftijd: 22
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 12 augustus 2008, 10:33:55 »

Bram,

Veel succes en geniet er vooral van!
We gaan hier je ervaringen met interesse volgen!

Sakana genki desu ka? Dennis@koi2000.com
bremmert
Joppa

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 22 augustus 2008, 17:09:26 »

Deze update komt niet uit Japan, zoals jullie (en ik) misschien wel verwacht hadden. Er is namelijk wat tussen gekomen. Nu vertrek ik aanstaande dinsdag naar Japan, als alles goed gaat. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.

Sayonara
D-man
Kokugyo

Leeftijd: 24
Mood:

Ik ben mij er eentje...

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 22 augustus 2008, 18:59:20 »

veel plezier...en goeie reis toegewenst!
Dennis Barten
Hoofdredacteur
Forumbeheerder
Kashira

Leeftijd: 22
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 22 augustus 2008, 22:36:25 »

Goede reis Bram!

Sakana genki desu ka? Dennis@koi2000.com
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print