KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
21 november 2008, 14:12:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Red Devil Titanium II 350  (gelezen 706 keer)
cupido
Tyuppa

Leeftijd: 34
Mood:

Bekijk profiel
« Gepost op: 12 juli 2008, 13:05:19 »

hallo
mijn filterlijn is als volgt ,whisperflow 071 ,ultrabead ub100,
nu loop ik leeg op die whisperflow pomp en ben ik op zoek naar een andere pomp ,ik had gekeken voor een red devil 17 m3 ,en naar een Red Devil Titanium II 350 deze pompt 22 m3
is er iemand die ervaring heeft met deze pompen op een ultrabead ?
en wat is de flow wat ik over zou hebben ? heb ongeveer het zelfde systeem als de link hieronder.
op deze site http://www.teichratgeber.de/koiratgeber/filter/pumpen_rd_2_350_01.html staat een test met de Red Devil Titanium II 350 ,vind het alleen nog een enorme hoop geld

ik hoop dat iemand hierover info heeft
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kashira

Mood:

alles komt goed

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 juli 2008, 13:10:49 »

hoi cupido, kijk ook eens naar de opvoerhoogte en de curve daarvan
een beadfilter (klok) heeft een weerstand van 2,5-3mtr, dus dat ben je al kwijt

de oude red devils waren m.i. niet geschikt voor een beadfilter, en ben daarom voor de sequence gegaan
succes

Herman

bekijk ook eens mijn site
diesje
Kego
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:23:13 »

hoi,

Ik had een beetje hetzelfde probleem, alleen had ik een pomp met te weinig capaciteit.

Het artikel waar jij naar verwijst is zeer goed en geeft een goede situatie van wat de pomp kan.

Deze is door onze "duitse vriend" getest op een UB 100, wat wil je nog meer.

Bij een normale situatie gaf de pomp als ik het goed heb ruim 12m3/h.

Dat is voor vijvers tot 30 M3 voldoende. Het grote voordeeel is dat je in de winter en voor en najaar flink op de stroom kunt bezuinigen.

Mocht je een grotere vijver hebben kun je dezelfde pomp nemen, maar met een 1,5 kw regelaar, deze geeft max. 50 m3/h.  Maar zal i de praktijk wel een stuk minder zijn.

Ik heb hem hem genomen en wordt deze week geplaats , ik heb een flowmeter en kan dus zien wat ie geeft.

Tevens heb ik in Arcen een uur of wat staan te praten over de red devil met een I + A products-  verkoper.

Ik ben zelfs door SIBO verwezen naar deze pomp, en dat terwijl ze hem zelf niet in het assortiment hebben.

ER komt nog bij dat er binnen 2-3 weken (is echt zo, gehoord van sibo) de bijpass hebben voor de UB 100.

Dan heb je zeker voldoende Flow.

De extra kosten voor de red devil heb je er erg znel uit.

Succes en ik hoor graag wat je keuze en het resultaat is,

groeten Huub
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kashira

Mood:

alles komt goed

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:49:11 »

binnen 2 a 3 maanden bedoel je denk ik diesje
welkom trouwens Knipoog

ook ik ben bij sibo langsgeweest in zake die bypass, volgens de vertegenwoordiger word het waarschijnlijk een complete oplossing die je er zo tussen kunt schroeven
voor mijn toepassing waarschijnlijk niets, aangezien ik helemaal zonder de klok wil vijveren (geheel automatisch dus)
vandaar dat ik in gesprek ben met iemand die pvc kan draaien, nou zijn we enkel nog op zoek naar iemand die de draad tijdelijk te leen kan en wil geven Knipoog

Herman

bekijk ook eens mijn site
cupido
Tyuppa

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 augustus 2008, 21:53:31 »

hallo
ik heb gehoord van sibo dat dit nog wel een week of 6 kon duuren voor de sets leverbaar zijn  Kwaad
maar goed ik ben toch gezwicht voor een sicce pomp een 14 m3 met een opvoer hoogte van 8 meter
de red devil heeft enorm zuiver water nodig om ook goed te kunnen koelen ,diameter van de koel sleuven waren op somige plekken kleiner dan 1 mm
dit gaat nooit goed bij mij omdat ik een sieve heb ,hier slipt altijd wel wat langsheen
dus dan zou ik een vlies filter of een trommel filter moeten nemen ,daarom probeer ik eerst maar eens de sicce pomp als het zover is zal ik ook vermelden wat de flow is
GO Ogon
Saki Hikari Tategoi Competitie
Joppa

Leeftijd: 35
Mood:

Een koi is zo mooi als jij hem vind,niet een ander

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 augustus 2008, 10:18:03 »

die ombouw setjes gaan waarschijnlijk ruim € 200,-- kosten !!!

Groeten en succes, GO Ogon.
pilske
Kokugyo

Leeftijd: 28
Mood:

Ik haat werkdagen die eindigen op een G

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 29 augustus 2008, 13:34:56 »

ik ben toch gezwicht voor een sicce pomp een 14 m3 met een opvoer hoogte van 8 meter

Ben laatst ook weg geweest voor een prijsopgave voor een econobead filter (EB60) en raden ze me ook een sicce pomp aan.
Dus ben benieuwd wat mensen hiervan vinden mbt: betrouwbaarheid, energie verbruik, geluid, etc

Ik haat werkdagen die eindigen met een G
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: