Ben de Sera watertestkoffer es gaan opzoeken via google, heb 'm gevonden bij Aqua-discount! Mooi aan de buitenkant, maar dan weet je nog niet hoe het er uitziet vanbinnen....

Om 'm dan zomaar te bestellen via internet vindt ik persoonlijk toch riskant, je kan net zo goed een kat in een zak bestellen!

Misschien kan jij Remco of Barry hier es een foto bijplaatsen van de inhoud, zodat we met z'n allen kunnen vergelijken of ie dan werkelijk zoveel interessanter is als een zelfbouwkist.

Is wèl tamelijk goedkoop: 56.50Euro, wat krijg je daarvoor en hoeveel ml bevat elk flesje?
Voor mij doet het er eigenlijk niet toe of ie beter of slechter is....

't Komt er gewoon op neer dat je zelf ook best iets praktisch in elkaar kan knutselen.

Voor mij is iets creëren nu eenmaal een uitdaging waar je ook plezier aan kan beleven.
Er zijn nu eenmaal mensen die liever alles kant en klaar kopen, maar is het daarom beter?
Waarom moet alles tegenwoordig een merknaam hebben eer het goed bevonden wordt?

Mijn huis en tuin heb ik ook zelf- ontworpen èn gebouwd, is het daarom slechter als wanneer het door een architect getekend en aannemer is gebouwd?

Als ik ook zo dacht als velen en niets zelf aandurfde, zou ik ook niet zo riant wonen als nu en was ik misschien nooit begonnen met de Koihobby. Want als je over de duizelingwekkende prijzen nadenkt die eraan worden gespendeerd, zou ik me ook niet meteen aangesproken voelen, in tegendeel de moed zou me in de schoenen zinken! Zowel de woonst als de Koihobby zouden voor mijn arbeidersbudget onbereikbaar zijn/blijven!

Klagen en negatieve kritiek spuien kan iedereen Remco, maar genoeg wils- èn daadkracht opbrengen om dat te bereiken wat normaal gesproken net buiten je stand op de ladder in de maatschappij ligt, en bereidt zijn om het zelf aan te pakken en de zure appel door te bijten what so ever, kan vele grenzen verleggen! Heb ik toch ook al duidelijk gemaakt in m'n topic 'Never Ending Story'?

Dat kan je natuurlijk niet bereiken met je handen in je zakken en alles meteen te kopen wat er ligt te blinken in de winkels.....

Dan heb ik het nog niet eens gehad over het bier zuipen en het budget dat daar inkruipt!
Das wèl heel makkelijk ja, maar een centje opzij leggen voor een zelf vooropgesteld doel zit er dan ook niet meer in!

Maar stop dan a.u.b. ook met klagen dat je huis en tuin te klein zijn om er iets treffelijks mee te doen als je naar anderen hun realisaties kijkt!

Want daar heb je dan uiteindelijk wèl zelf voor gekozen!
Gegroet.