KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
7 september 2008, 01:32:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Weblog Holland's next Koi model

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Totale watertestkist voor zelfbouwers.  (gelezen 575 keer)
ochi
Kashira

Leeftijd: 50
Mood:

Wat je met liefde doet, gaat altijd goed!

Bekijk profiel
« Gepost op: 21 mei 2008, 19:58:04 »

Wie al een tijdje watertests doet, weet ook dat het niet altijd handig is!
De testpipetjes zijn erg smal 16m/m en vallen makkelijk om, als je erniet meteen een papiertje onderlegt met de testsoort en de wachttijd, is het soms een warboel van waar heb ik weer wat ingedaan al je ff in je bezigheden bent onderbroken door derden.... Rollende ogen

Om dit in geklooi in gunstige banen te leiden heb ik er mits een beetje knutsel en plakwerk een goeie oplossing voor gevonden, dankzij het ombouwen van een oude wijnflessenkist naar een watertestkist waar alles handig in bij elkaar ligt gestockeerd en waar je duidelijk ziet wat wat is, en er ook geen gevaar meer bestaat voor omvallen of verloren/verkeerd leggen van materiaal.

Je kan het zelfs meenemen naast je vijver, daar waar je vroeger verplicht was om het ergens op een veilige lokatie, meestal binnen te doen en waar je d.m.v. kunstlicht meermaals gaat twijfelen aan de kleurvergelijkingen.... Tong Meestal neemt de test een hele werktafel in beslag en het is opletten geblazen waar met je handen te blijven/bewegen laat staan ff tegen de tafel aan te stoten!

Zie foto's... Knipoog

1- Kist.
2 + 3 Opbergstand.
4 + 5 Werkstand.
6- Handig en overzichtelijke testuitleg, geen gezoek naar papiertjes/bijsluiter, en je kan er geen water op morsen.
7- Handigheidje bij de hand, het schrijfgerief-bakje (uitneembaar)
8- En als het niet goed schrijft wegens de opstaande randen, draai je het bakje gewoon op z'n kop en weg lastige randen!
ochi
Kashira

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 mei 2008, 20:09:28 »

Nog ff als extraatje belichten: Wie een braadvleesmeter in huis heeft, kan deze ook gebruiken als waterthermometer, is veel nauwkeuriger als de gewone vijverthermometer en minder omslachtig, je moet geen koord meer laten drogen, gewoon droogwrijven en opbergen. (gebruik hem zelf niet meer in de keuken)

1 + 2: Braadvleesthermometer.
3- SANTÉ! Grijns
4 + 5 + 6: Aangepast Logboek met al de belangrijkste testen en opvolgingen.

Hoop dat dit méér mensen kan inspireren/helpen? Knipoog

Groetjes, Marc.
Made in NL
Kokugyo

Leeftijd: 28
Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 21 mei 2008, 20:35:47 »

marc ken jij de testkoffer van sera nie?
daar kan je je buisjes ook al in kwijt tijdens het testen

PoWeRD By NeXuS
ochi
Kashira

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 21 mei 2008, 21:02:58 »

Ken het persoonlijk niet, maar mijn oplossing kost niks als wat afvalhout en wat lijm en nageltjes!
't Moet toch niet altijd bommen geld kosten on goed te zijn Remco?

Heb al es naar een complete testkit gevraagd bij m'n dealer, en het is er niet te krijgen.
En als je al heel wat losse testproducten gebruikt kan je ze in mijn oplossing wèl tot één geheel bundelen.  Cool

Groetjes, Marc.
midori
Joppa

Leeftijd: 19
Mood:

Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 21 mei 2008, 21:05:10 »

Mooi gedaan zeg. Da`s een mooi kistje  Grijns

ochi
Kashira

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 21 mei 2008, 21:17:03 »

Mooi gedaan zeg. Da`s een mooi kistje  Grijns

Dat een voorbeeldig zelfbouwer als jij Patrick, dit zou apreciëren had ik wel verwacht! Knipoog
Iedereen kan dit maken en wijnkistjes vindt je overal, leeg of gevuld!
Als afvalhout kan je sigarenkistjes of kadeau-bonbon kistjes ontmantelen en hergebruiken.
Persoonlijk heb ik iets met zulkse kistjes en gooi ze aldus nooit weg, je ziet wel dat het handig meegenomen is!

Groetjes, Marc.
sofia
Kashira

Leeftijd: 33
Mood:

Ik heb niks beters te doen

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 21 mei 2008, 23:22:15 »

Zeer mooi gemaakt Marc. Blij Ja Knikken Blij Ja Knikken
Made in NL
Kokugyo

Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 22 mei 2008, 18:56:23 »

Ken het persoonlijk niet, maar mijn oplossing kost niks als wat afvalhout en wat lijm en nageltjes!
't Moet toch niet altijd bommen geld kosten on goed te zijn Remco?

Heb al es naar een complete testkit gevraagd bij m'n dealer, en het is er niet te krijgen.
En als je al heel wat losse testproducten gebruikt kan je ze in mijn oplossing wèl tot één geheel bundelen.  Cool

Groetjes, Marc.

maar die is is er dus wel

PoWeRD By NeXuS
Barrykoi
Joppa

Leeftijd: 32
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 22 mei 2008, 21:18:52 »

heb hem ook....erg handig.  Grijns

maar dit is ook best leuk gemaakt hoor.  Cheer

ochi
Kashira

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 mei 2008, 23:11:19 »

Ben de Sera watertestkoffer es gaan opzoeken via google, heb 'm gevonden bij Aqua-discount! Mooi aan de buitenkant, maar dan weet je nog niet hoe het er uitziet vanbinnen.... Rollende ogen

Om 'm dan zomaar te bestellen via internet vindt ik persoonlijk toch riskant, je kan net zo goed een kat in een zak bestellen!  Rollende ogen

Misschien kan jij Remco of Barry hier es een foto bijplaatsen van de inhoud, zodat we met z'n allen kunnen vergelijken of ie dan werkelijk zoveel interessanter is als een zelfbouwkist. Knipoog
Is wèl tamelijk goedkoop: 56.50Euro, wat krijg je daarvoor en hoeveel ml bevat elk flesje?

Voor mij doet het er eigenlijk niet toe of ie beter of slechter is.... Rollende ogen
't Komt er gewoon op neer dat je zelf ook best iets praktisch in elkaar kan knutselen. Tong

Voor mij is iets creëren nu eenmaal een uitdaging waar je ook plezier aan kan beleven.
Er zijn nu eenmaal mensen die liever alles kant en klaar kopen, maar is het daarom beter?

Waarom moet alles tegenwoordig een merknaam hebben eer het goed bevonden wordt?  Huh?
Mijn huis en tuin heb ik ook zelf- ontworpen èn gebouwd, is het daarom slechter als wanneer het door een architect getekend en aannemer is gebouwd?  Rollende ogen

Als ik ook zo dacht als velen en niets zelf aandurfde, zou ik ook niet zo riant wonen als nu en was ik misschien nooit begonnen met de Koihobby. Want als je over de duizelingwekkende prijzen nadenkt die eraan worden gespendeerd, zou ik me ook niet meteen aangesproken voelen, in tegendeel de moed zou me in de schoenen zinken! Zowel de woonst als de Koihobby zouden voor mijn arbeidersbudget onbereikbaar zijn/blijven! Grrrr

Klagen en negatieve kritiek spuien kan iedereen Remco, maar genoeg wils- èn daadkracht opbrengen om dat te bereiken wat normaal gesproken net buiten je stand op de ladder in de maatschappij ligt, en bereidt zijn om het zelf aan te pakken en de zure appel door te bijten what so ever, kan vele grenzen verleggen! Heb ik toch ook al duidelijk gemaakt in m'n topic 'Never Ending Story'? Huh?

Dat kan je natuurlijk niet bereiken met je handen in je zakken en alles meteen te kopen wat er ligt te blinken in de winkels..... Rollende ogen Dan heb ik het nog niet eens gehad over het bier zuipen en het budget dat daar inkruipt!

Das wèl heel makkelijk ja, maar een centje opzij leggen voor een zelf vooropgesteld doel zit er dan ook niet meer in! Rollende ogen  Maar stop dan a.u.b. ook met klagen dat je huis en tuin te klein zijn om er iets treffelijks mee te doen als je naar anderen hun realisaties kijkt! Kwaad

Want daar heb je dan uiteindelijk wèl zelf voor gekozen!

Gegroet.

« Laatste verandering: 22 mei 2008, 23:13:32 door ochi » Gelogd
Made in NL
Kokugyo

Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 23 mei 2008, 15:49:06 »

als de testkoffer van sera zo slecht zou zijn
waarom gebruikt de kva (nvm) deze dan ook?

PoWeRD By NeXuS
ochi
Kashira

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 23 mei 2008, 17:16:51 »

Heb ik hier ergens gezegd dat de Sera-koffer slecht is, nee toch?!!!!   Huh?

Heb alleen gevraagd om deze koffer es qua inhoud aan het publiek hier voor te stellen omdat je op de afbeelding van Aqua-discount alleen de buitenkant ziet. Een foto van de inhoud èn een toelichting zou al veel vragen verhelpen! Rollende ogen

Heb de indruk Remco, dat je niet alles leest hoe het staat geschreven en daardoor voorbarige conclusies trekt!

Groetjes, Marc.
leon
Joppa

Leeftijd: 44
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 23 mei 2008, 18:02:15 »

Hallo Marc,

Toen ik in NL woonde heb ik ook 1 keer een Sera koffer gekocht.
Mijn persoonlijke mening is dat die Serakoffer leuk is maar als ik me niet vergis zitten er ook testen bij voor de aquarium en die hebben we niet nodig voor onze koi.
Dus had ik een koffer gekocht waarvan een gedeelte van de inhoudt nooit is gebruikt maar waar wel voor is betaald. Verlegen
Ikzelf zal de Sera koffer niet meer kopen want waarom betalen voor onderdelen die niet gebruikt zullen worden.
Het is beter om losse setjes te kopen die wel gebruikt zullen worden.

Die wijnkist die je hebt omgebouwd oogt heel goed Marc. Blij Ja Knikken
Alles netjes opgeruimd.
Ik ben het met je eens dat alles niet " bommem vol geld " hoeft te kosten als men zelf door enkele handelingen een soortgelijk resultaat kan bereiken.

Groet,

Leon
Made in NL
Kokugyo

Mood:

PoWeRD By NeXuS

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 23 mei 2008, 18:20:14 »

Heb ik hier ergens gezegd dat de Sera-koffer slecht is, nee toch?!!!!   Huh?

Heb alleen gevraagd om deze koffer es qua inhoud aan het publiek hier voor te stellen omdat je op de afbeelding van Aqua-discount alleen de buitenkant ziet. Een foto van de inhoud èn een toelichting zou al veel vragen verhelpen! Rollende ogen

Heb de indruk Remco, dat je niet alles leest hoe het staat geschreven en daardoor voorbarige conclusies trekt!

Groetjes, Marc.

bij deze

en als je m in het echt wilt bekijken moet je dit weekend naar beekse bergen komen daar word de koffer altijd ten toon gesteld door sera zelf
en kan je m zelf uit testen
let wel op dat als je water lang in n potje zit dat de waardes achteruit zal gaan
zorg er dan ook voor dat het potje helemaal vol met water zit en eerst goed schoongespoeld is

en alle tests die er in zitten kunnen altijd nodig zijn bij bv problemen
maar fosfaat , ijzer en kopertests zal je niet vaak gebruiken
als  je losse setjes koopt ben je nog duurder uit als je de andere setjes los koopt dus dat is ook geen optie leon
« Laatste verandering: 23 mei 2008, 18:22:38 door madeinnl » Gelogd

PoWeRD By NeXuS
leon
Joppa

Leeftijd: 44
Mood:

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 23 mei 2008, 19:16:49 »

Hallo Madeinnl,

Ik ben het met je eens dat je inderdaad duurder uit bent met losse setjes en geen optie is.
Maar sommige test gaan langer mee dan andere tests in de koffer.
En er zal een moment komen dat juist de tests die je vaker gebruikt leeg zijn.
Dus moet men weer of een koffer kopen of kiest men dan voor een losse test Huh?
Eigenlijk zou de beste oplossing zijn goedkopere tests Grijns

Hier in Polen is er een fabrikant die zulke tests produceert en over een maand ga ik daar is eens praten.
IK wil dan een aantal van die tests meenemen en door iemand in NL laten testen op de betrouwbaarheid.
Misschien dat koi2000 een onafhankelijke test kan laten doen?
Mocht het inderdaad betrouwbaar zijn dan is het misschien intressant voor de NL markt Knipoog
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: