spijtige zaak , je hoort het regelmatig dat vissen zomaar verdwijnen, toeval of kwaad opzet?
Erg vervelend.
Maar ik vind wel dat te vaak kwade opzet gesugereerd wordt.
Als je weet hoeveel vissen van Japan naar vele plaatsen in de wereld gezonden worden kun je het wat vergelijken
met de bagage afhandeling op luchthavens.
Zo nu en dan gaat het niet helemaal volgens plan.
Uitzoeken is bij koffers al een probleem de vissen hebben al helemaal geen adress label.
En eemaal aangekomen op het eindadress denk ik dat meestal alleen de vissen die ontbreken worden gemeld.
Niet de vis die te veel aankomt.
De KOI kwekers varen er wel bij als dit soort problemen zo weinig mogelijk voorkomt.
Maar perfect zal het wel nooit worden.
Nogmaals heel vervelend als het juist jouw treft.
Maar beoordeel de KOI kweker en KOI dealer op de manier waarop ze het probleem oplossen.
Als dat wel redelijk is zou ik zeggen dat die in iedergeval gepoogt hebben de schade beperkt te houden.
Martin.
Je neemt me de woorden uit de mond Martin!
Maar als je koi dubbel werden geboekt, moet dat m.i. via de kweker terug te vinden zijn, en zou ie minstens een fair tegenvoorstel moeten doen, wie weet is jouw eerste keuze niet genoteerd geweest, of net andersom, was jij de tweede kiezer....

Das dan weer de keerzijde van de medaile als je via tussenpersonen moet onderhandelen en je geen kontrole hebt over water nu juist aan de hand is, omdat je de taal niet machtig bent o.d.

Als het niet bij de kweker is gebeurd, maar via het transport, dan wens ik je veel sterkte toe Pat, want dan vrees ik dat het zoeken wordt naar een spelt in een hooiberg!

Als je dealer een goed zakenman is, is hij verantwoordelijk voor het transport tot de Koi door de klant in ontvangst wordt genomen, in dat geval zou ie indien er een fout werd gemaakt, -al dan niet indirekt- hier tenminste iets van gelijke waarde moeten tegenover staan!, Je Reis was tenslotte toch ook niet gratis?!

Hoop in elk geval dat je nog geen aanbetaling hebt gedaan, want dan zou deze Japanreis, hoe mooi ie ook was wel es een héél nare herinnering kunnen worden voor je Pat....

Zou niet graag in je schoenen staan op dit ogenblik! Sh*t, wat een rotaffaire!

Groetjes, Marc.
[/quote]