Dat is waar ook, was dit topic helemaal vergeten

zal even van voor af aan beginnen dan, dat maakt het wel zo duidelijk voor jullie.
Allereerst ben ik vorig jaar april begonnen in mijn tuin.
Toen had ik nog alleen een plan om een laagje grond van het gazon te halen en hier nieuwe betere grond op te leggen zodat het gras er opnieuw in kon en dit keer beter zou blijven.
Omdat ik mij nogal verkeken had op de hoeveelheid spitwerk (ongeveer 20 kuub onder het gazon vandaan gehaald, ben ik over de tuin gaan nadenken wat ik er mee zou willen doen.
Aangezien diezelfde 20 kuub ook weer terug zou moeten kan ik het beter in 1 maal goed doen.
Het bestaande tuinhuisje was al meer dan 10 jaar oud (van de vorige bewoners) en die was al behoorlijk gammel.
Er waren al eens plannen om die maar te vervangen, dus hebben we besloten om dit maar in 1 keer te doen, aangezien het al een bouwput was op dat moment.
Eerst was er het plan om het tuinhuisje op de zelfde plek terug te laten komen en verder niets speciaals.
Maar omdat ik eens ergens een leuke vijver had gezien met een watervalletje leek mij dit ook wel wat.
Daarom heel de tuin leeg gehaalt en een plan gemaakt wat ik wilde.
Dat was een klein vijvertje met een waterval in de linker achterhoek van de tuin en een tuinhuisje in de rechter achterhoek met daartussen een terras voor 's avonds.
Ik kan nu wel zeggen dat dat kleine vijvertje ondertussen toch 'iets' groter is geworden dan ik toen had bedacht.

Omdat ik nog nooit een vijver had gehad en eigenlijk ook niemand kende met een vijver ben ik eens rond gaan kijken bij de plaatselijke tuincentra, maar daar werd ik (zoals jullie denk ik wel weten) niet veel wijzer.
Daarom ben ik verder gaan zoeken op het internet en kwam op verschillende sites terecht, zoals koieagle, koi200, NVN en meerdere.
(aan de mods, ik heb ondertussen ergens gelezen dat er problemen zijn tussen koieagle en koi2000, maar weet verder niet waar dat over gaat, voor mijn tijd denk ik.
maar als ik dit hier niet mag plaatsen dan hoor ik het wel)Hier heb ik veel geleerd er daardoor is de vijver ook steeds uitgebreider geworden zoals jullie hieronder kunnen zien.
Momenteel is eigenlijk alles klaar op een paar kleine dingetjes na, maar dat komt nog wel.
Hieronder de foto's, k hoop dat ze allemaal goed gaan.