|
rosie
|
 |
« Gepost op: 13 mei 2008, 19:48:21 » |
|
ik ga morgen mijn Evolution Aqua - Easy Pod plaatsen voor mijn 3 kamer fiter ben eens benieuwd dat het beter zal draaien mijn vijver 7000 li [URL =http://img369.imageshack.us/my.php?image=hpim0386qa5.jpg]  [/URL]  paar fotos   Evolution Aqua - Easy Pod  daar zie je mijn verwarmigs toestel en een skimmer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
midori
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 13 mei 2008, 22:06:18 » |
|
ze werken goed hoor, maar ze zijn ook zeerzeker eenvoudig na te maken en dan ben je echt een fractie van de nieuwprijs van een eazypod kwijt. Van het geld dat je bespaard kun je dan beter een mooie koi kopen. Ik heb er een van een prullebak gemaakt en het werkt net zo goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard76
Zappa

Leeftijd: 31
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 14 mei 2008, 14:24:41 » |
|
Ik ben van plan binnenkort toch ook een eazypod te kopen. Ik weet inmiddels wel dat ze voor veel minder geld na te maken zijn, maar omdat ik nog weinig verstand heb van filtratie en zo, koop ik toch liever iets wat zich bewezen heeft. Dan betaal ik maar wat meer.
Zijn er meer mensen die een eazypod gebruiken? Ik ben toch wel erg benieuwd naar hun bevindingen...
Rosie, ben jij een beetje tevreden? Ik wil hem gaan gebruiken voor een 6 kuub vijver, met slechts 5 koi's van rond de 40 cm. Heb ik dan aan alleen de eazypod genoeg? Kan ik mijn compactsieve er eventueel op aanluiten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rosie
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 mei 2008, 18:22:41 » |
|
Ik ben van plan binnenkort toch ook een eazypod te kopen. Ik weet inmiddels wel dat ze voor veel minder geld na te maken zijn, maar omdat ik nog weinig verstand heb van filtratie en zo, koop ik toch liever iets wat zich bewezen heeft. Dan betaal ik maar wat meer.
Zijn er meer mensen die een eazypod gebruiken? Ik ben toch wel erg benieuwd naar hun bevindingen...
Rosie, ben jij een beetje tevreden? Ik wil hem gaan gebruiken voor een 6 kuub vijver, met slechts 5 koi's van rond de 40 cm. Heb ik dan aan alleen de eazypod genoeg? Kan ik mijn compactsieve er eventueel op aanluiten?
ik moet em nog installeren dus ja kan er ook zoveel niet over vertellen e ik heb er 664 euro voor betaald is wel veel geld maar ja je doet alles voor de koi e hahaha ik koop ook liever dingen die het bewezen hebben is te hopen dat ik er tevreden van ben hij kan gemakkelijk 20000 li aan voor gewoone vissen maar voor koi is 10000 l hebben ze mij verteld als het boeltje draait zal ik u eens laten weten wat ik ervan vin ok tot later
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard76
Zappa

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 mei 2008, 12:19:54 » |
|
Bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd wat je ervaring dalijk is. Ik wil zelf eigenlijk niet te lang wachten en denk dat ik hem volgende week ga kopen. Als ik zie wat mijn koi's nu eten, dan kan dat eigenlijk niet heel lang meer goed gaan met mijn huidige filter. Alhoewel, ongeveer 2 weken geleden heb ik het water nog laten testen, toen had ik alleen wat verhoogd nitraat.
Wat voor luchtpomp heb er je trouwens bij?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rosie
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 mei 2008, 17:30:31 » |
|
Bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd wat je ervaring dalijk is. Ik wil zelf eigenlijk niet te lang wachten en denk dat ik hem volgende week ga kopen. Als ik zie wat mijn koi's nu eten, dan kan dat eigenlijk niet heel lang meer goed gaan met mijn huidige filter. Alhoewel, ongeveer 2 weken geleden heb ik het water nog laten testen, toen had ik alleen wat verhoogd nitraat.
die is er niet bij ddw: quote gefixt
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 mei 2008, 19:16:57 door Davey der Weduwe »
|
|
|
|
|
|
bottenberg
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 mei 2008, 11:04:31 » |
|
hoi,
Ik zou toch eens kijken of je niet zelf een makkie kunt maken dit kost nog geen €100 dit scheelt een boel geld.
En de makkie heeft zich ook al bewezen er staan genoeg voorbeelden op internet
gr Richard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rosie
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 18 mei 2008, 17:36:06 » |
|
hoi,
Ik zou toch eens kijken of je niet zelf een makkie kunt maken dit kost nog geen €100 dit scheelt een boel geld.
En de makkie heeft zich ook al bewezen er staan genoeg voorbeelden op internet
gr Richard
stuur eens wa fotos door aub ok yo tot later
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rosie
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 30 juni 2008, 19:01:18 » |
|
hallo mijn Evolution Aqua - Easy Podheb ik over een maand geplaatst moet zeggen ben er tevreden mee mijn 3kamer filter wordt zeer minder belast van vuil het is gemakelijk uit te spoelen en duurt niet lang en ben jij er al tevreden van
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 juli 2008, 11:45:43 » |
|
Da's goed nieuws Rosie.
Richard76 heb jij hem inmiddels al aangeschaft / geinstalleerd ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard76
Zappa

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 12 juli 2008, 18:28:03 » |
|
Da's goed nieuws Rosie.
Richard76 heb jij hem inmiddels al aangeschaft / geinstalleerd ?
Hoi Fred, Nee, ik heb de Easy Pod (nog) niet gekocht. De reden is dat ik het eigenlijk nog niet helemaal weet hoe ik het allemaal ga doen. Ik heb enkele koi dealers gesproken over de aanleg van een nieuwe vijver. Dit heeft het er eigenlijk allemaal niet makkelijker op gemaakt. Niet alleen dat de kosten wat tegenvallen, maar ook een hoop gedoe er omheen, waar ik toch ook wel tegen op zie zoals een hoog grondwaterpeil, evt een polyesterbak/HDPE bak dat over het huis moet, weinig ruimte voor het filter enz enz. Ik was ook al begonnen met een hoop voorwerk in de tuin, maar dat heb ik helaas ook moeten staken ivm medische problemen  . Kortom, het gaat allemaal nog wel even duren. @Rosie, Nog bedankt voor je persoonlijk bericht. Ik was op vakantie, vandaar de late reactie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 juli 2008, 02:01:10 » |
|
Oeps Richard, Ik hoop voor je dat de medische problemen niet al te ernstig zijn  Een polyester bak hoeft niet over je dak heen. Je kunt ook de basis in je tuin maken en er polyster op (laten) maken. Hier ook gebeurd. Voor dit moment in ieder geval beterschap met je gezondheid, want dat gaat boven alles. Groetjes Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard76
Zappa

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 juli 2008, 10:12:55 » |
|
Bedankt Fred,
Zo ernstig is het ook weer niet hoor, wel erg lastig. Ik heb last van eczeem op mijn handen. Soms helemaal niet, dan weer vrij heftig. Wroeten in de aarde, sjouwen enz, al dan niet met handschoenen aan, maakt het er dan niet beter op. Gewoon weer even wachten tot dat het met behulp van zalf en medicijnen weer weg is en dan kan ik weer voorzichtig verder.
Dit is ook een beetje de reden dat ik heb gekozen voor deze nieuwe hobby. Mijn andere hobby's gingen niet meer door dit 'gedoe'.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 juli 2008, 10:44:23 » |
|
Hoi richard. De capaciteit van een filter is ook te vergroten door een paar kleine aanpassingen (bwb) en regelmatig verversen. De verhoogde nitraat geeft eigenlijk alleen maar aan de dat er een goede omzetting plaats vindt in je huidige filter. Het water zou ik wat vaker testen dan eens in de twee weken. Zeker als je voerpatroon gaat toenemen. Het verversingspatroon dient dan evenredig ook toe te nemen. bij vragen ....shoot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 13 juli 2008, 12:48:17 » |
|
..... Zo ernstig is het ook weer niet hoor .....
Gelukkig maar Richard. Hoewel, het blijft lastig. Beterschap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|