Aha Dennis, je was me al vóór!

Nu ik net had ontdekt hoe je hulpprgramma te vinden en te verplaatsen, is het niet meer nodig....

Enfin, hij staat er nu en dat is het belangrijkste! Hartelijk dank voor je hulp trouwens!

Goed, Koivrienden, sinds ik hier ergens las dat je er goed aan doet om een logboek bij te houden van je vijver ben ik maar meteen aan de slag gegaan, er een te ontwerpen met de naar mijn idee belangrijkste gegevens....

Nu ik het in gebruik heb ondervindt ik dat het héél praktisch is, en aangezien dit topic dè gelegenheid inhield om dit voorbeeld te delen, hoefde ik er géén apart topic over te starten...

Mocht jij Mario, als auteur van dit topic, vinden dat dit vb hier niet thuis hoort, staat het je nog altijd vrij dit aan de moderator te melden en dit intermezzo een eigen leven te laten geworden, ok?

Heb deze wateranalyse voorbeelden van Dr Tim Barbé , alhoewel ikzelf ze nog niet allemaal ken zoals: EC en TDS? Misschien weten anderen hier een verklaring voor en/of deze tests bij de wekelijkse routinemetingen nodig zijn?

Weet al veel maar nog niet alles. En wat vinden jullie van de inhoud?

Goed, als antwoord op je vraag Mario, gebruik ik reeds 4 jaar druppeltests van Colombo en Velda, en sinds kort ook Ammonia, nitraat en nitriet druppeltests van Koipro, en vindt druppeltests persoonlijk ook veel duidelijker en betrouwbaarder als strips.

Als ik twijfel, zoals bvb bij de KH test, van is het nou de juiste kleur of niet

, dan doe ik de test opnieuw, maar dan met een dubbele dosis vijvertestwater en deel ik het aantal druppels achteraf gewoon door 2 en dan weet je het zeker tot op een halve graad na.

Er zijn hier mensen die beweren dat druppeltests een beperkte levensduur hebben mbt de meetjuistheid, doch stel ik me dan de vraag waarom er géén houdbaarheids-datum op de verpakking vermeld staat en bvb, mijn PH en KH testset die al 4 jaar oud zijn nog steeds dezelfde waarde opmeten als de recente meettests van Tim Barbé?
In de toekomst zullen ze de kans niet meer krijgen om zo oud te worden hier, want vroeger mat ik één x per maand, en sinds kort doe ik het elke week, daar ik meer en meer inzicht krijg en bijtijds kan ingrijpen, dankzij dit geweldige en leerzame forum!

Met vriendelijke groet, Marc.