lees
VOERIk vind hier net een verdwaalde folder van ProBites.
ProBites is een nieuwe generatie koivoeders, waarbij gebruik gemaakt wordt van de allerbeste kwaliteit grondstoffen en de nieuwste productietechnieken. Daarmee hebben wij bewust en uit ervaring afstand genomen van de inferieure kwaliteit grondstoffen uit de diervoederindustrie die niet alleen risicovolle verontreinigingen kunnen bevatten, maar dikwijls ook te slecht van kwaliteit zijn om voor Nishikigoi voor lange termijn gezond te blijven.
TestresultatenUitgebreide tests hebben er voor gezorgd dat ProBites ook aan onderstaande belangrijke eisen voldoet:
- ProBites mag het vijverwater niet verkleuren;
- De pellets mogen de vivjer en het filter niet onnodig belasten;
- Bij een normaal voerpatroon mag er nauwlijks tot geen schuimvorming in de vijver ontstaan;
- De pellets mogen niet snel uiteen vallen;
- ProBites moet een open structuur hebben die de aantrekkelijkheid van het voer verhoogt;
- Probites moet afgestemd zijn op de verschillende watertemperaturen in de vijver en de voedingsbehoefte van koi bij deze temperaturen.
De groeifactorVerder is er natuurlijk gekeken welke specifieke wensen en eien de koiliefhebbers aan koivoer stellen en welke resultaten men van een goed koivoer verwacht. Wat hierbij opvalt is dat iedereen graag ziet dat de koi goed groeien op het voer. Uit onderzoeken is gebleken dat een goede groei bij koi het beste bereikt kan worden door gebruik te maken van eiwitten met een hoge biologische waarde die uit de oceanen en meren komen. Dit type eiwitten kome het beste overeen met de eiwitten waaruit een koi zelf is opgebouwd en worden daardoor sneller en makkelijker omgezet in spierweefsel. Ook insecten zijn hiervoor geschikt en deze hebben vaak een bijzonder aantrekkelijke smaak en geur die koi onweerstaanbaar vinden.
Dit was slechts een deel van de folder, ik kan mezelf maar weinig motiveren om met dit mooie weer nog langer achter de pc te blijven zitten.

Ik heb afgelopen weekend trouwens een zakje Saki Hikari gekocht om de kleuren van mijn koi te bevorderen.
Dit voer ik nu in combinatie met het ProBites voer.
Groetjes,
Erwin