|
tom1963
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 4 mei 2008, 18:05:56 » |
|
Als een koi ziek zwak en en er echt slecht uitziet en is ook nog blind Kan dat dan KHV zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kokugyo

Leeftijd: 34
alles komt goed
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 4 mei 2008, 18:46:05 » |
|
zout is geen wondermiddel wat de koi ineens wonderbaarlijk geneesd tom zout is enkel heel erg vervelend voor bacterieen en parasieten, ook stimuleerd het de koi een slijmhuid af te breken en te maken en af te breken enz. er zijn mensen die geen Q-bak hebben en de koi een badje geven van 10-15gr/l , dit zou de koi parasietvrij moeten maken, ikzelf ben een voorstander van een Q-periode van minimaal 4-6 weken
en zet een koi nooit alleen, altijd een gezelschaps-visje erbij
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom1963
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 4 mei 2008, 19:03:23 » |
|
oke gezelschapsvisje maar wat heeft de koi eraan als hij blind is( zie voorgaande mededelingen)? en zou het KHV kunnen zijn? Hoe zou ik KHV kunnen constateren?
Tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kigoi-Nijroon
Joppa

Leeftijd: 22
Blub!
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 4 mei 2008, 22:35:49 » |
|
Eigenlijk zal je al je nieuwe vis eerst in quarantaine moeten nemen voor je ze in de vijver zet, maar ja!!
Als het parasieten zijn, is het dan niet wijzer de behandeling in de vijver uit te voeren?? De andere koi zullen de parasieten ook dragen dus ik zou persoonlijk in de vijver behandelen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom1963
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 7 mei 2008, 20:55:26 » |
|
Snap ik maar deze koi lag al op zijn rug en van de andere kant ,in en quarantaine is je koi beter te behandelen en vreemd gedrag is te constateren  Echter de andere koi's tonen nog geen vreemd gedrag. Gr.Tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 7 mei 2008, 21:07:11 » |
|
Gelukkig maar Tom.
Het lijkt mij toch niet onverstandig om de andere koi even te (laten) bekijken. Met een afstrijkje weet je zeker of ze al dan niet vrij zijn van parasieten en voorkom je dat je eventueel opeens weer voor een verrassing komt te staan toch ?
Hoe gaat het met je Sanke ?
Beterschap ermee.
Groetjes Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom1963
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 10 mei 2008, 23:55:59 » |
|
He Fred, Met de sanke gaat het langzaam steeds beter hij zwemt de bak al weer wat rond en hij heeft weer gevoel voor richting. Zijn ogen zien er ook weer wat beter uit, dus het gaat de goede kant op . 5gr/ltr zout was toch nog niet zo gek maar wat het nu geweest is  Gr.Tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 11 mei 2008, 00:39:21 » |
|
Hallo Tom, Jammer dat het antwoord op de vraag wat het geweest is, in de mist blijft hangen. Aan de andere kant superfijn dat je Sanke weer op knapt. Geweldig  Groetjes Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom1963
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 11 mei 2008, 21:41:27 » |
|
Ja alles wat ik kon vinden op het internet over extra beluchten rust gezelschaps koitje erbij en al dat soort dingen meer heb ik toegepast. Dinsdag komt er een expert kijken maar de oorzaak heb ik al gevonden namelijk over dosering van alparex en 3wkn daarna overdoses Lernex. Stom he ,dacht toch echt dat mijn kegel vormige vijver groter was,blijkt dat ik een reken foutje had gemaakt. Er zal wel geen parasietje meer zijn. Zelfs de sarasaas zijn gaan hemelen aan de overdosering. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kokugyo

Leeftijd: 34
alles komt goed
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 11 mei 2008, 21:44:28 » |
|
oei
hopelijk een leerschool voor een ieder die dit leest dat het heel belangrijk is om de exacte inhoud van je water te weten
en geeft wel weer aan dat een zo gedetaileerd verhaal wenselijk is
gelukkig gaat het nu weer wat beter met de vissen, hopelijk heeft geen toekomstige gevolgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 11 mei 2008, 21:53:56 » |
|
Tsja wat is stom ... een vergissing is zo gemaakt. In ieder geval heel vervelend dat je hierdoor daar pas achterkomt. Zonde hoor. Meten is weten en het grote, teveel onderschatte belang daarvan blijkt nu maar eens te meer.
Succes Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sofia
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 11 mei 2008, 22:15:19 » |
|
Hoe is het nu dan met de rest van de vissen of is alles naar de eeuwige vishemel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Frank62
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 12 mei 2008, 07:58:05 » |
|
Dus is behandelen met medicijnen het beste in een QB. Hier weet je normaal gesproken precies hoeveel water je hebt en je behandel heel direct. Naar mijn mening alleen de vijver behandelen als het echt niet anders kan. Verder roepen (vooral veel slechte handelaren) dat je alles in je vijver kan gooien. (uiteraard zijn er ook goede handelaren). Als dit niet helpt moet je dit maar eens proberen enz. Vaak reageren 2 verschillende soorten medicijnen heel slecht op elkaar. Verder blijven reststoffen heel erg lang in je vijver, ook na veel waterverversen etc. Bij medicijnen toedienen moet je echt weten wat je doet en bij twijfel niet doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom1963
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 13 mei 2008, 21:36:07 » |
|
Na alle tramalant denk ik dat het allemaal wel goed komt echter het heeft me toch wel wat ko'tjes en sarasaas gekost. Inderdaad Fred AAN IEDEREEN KIJK EERST GOED NA OF JE DE JUISTE INHOUD +FILTER WEET ANDERS BEREKEN JE MET EEN VERKEERDE DOSERING. En ja Frank ik ben het met je stelling 100% eens. Sofia De grote koi leeft nog steeds en het gaat hem iedere dag wat beter echter weet jij hoelang een zieke koi op zout moet blijven zitten. Zijn wondje aan de kop wil niet echt helen.Mischien dat er iemand in de buurt van Arnhem Doesburg eens zou willen kijken en hem EVT behandelen . Ik heb al gelezen behandelen met aluvera,Propolis zalf,honing maar ik ben in de behandeling onzeker(bang dat het toch verkeerd gaat)  . Of weet iemand me te vertellen hoe dat echt makelijk gaat zonder dat het risico loopt. Gr.Tom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sofia
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 13 mei 2008, 21:51:23 » |
|
Tom ik ben natuurlijk geen dokter maar zeg het zoals ik het zou doen. Na een week zou ik doormiddel van verversing langzaam het percentage zout laten zakken. En kijken hoe het gaat. Ik weet niet wat voor wond jou vis heeft maar normaal zou ik een wond schoonmaken met waterstof peroxide 3% En de wond droogdeppen en daarna propolis erop spuiten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|