KOI 2000 - Koi Wijzer - Koi en Vijverdagen
8 januari 2009, 18:11:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws: Er zijn wat mogelijkheden toegevoegd aan het forum, klik hier voor de aanpassingen.

Website   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koi karper vijver maken: Waar allemaal rekening meehouden?  (gelezen 7274 keer)
IMMI
"At Your Service"
Moderator
Kashira

Leeftijd: 34
Mood:

alles komt goed

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 9 november 2008, 23:36:13 »

dat is een oplossing die hier ook al een 2 tal jaren naar behoren draait
overigens zie dan ook nog wel wat vuil zweven, maar daar zul je je bij neer moeten leggen

Herman

bekijk ook eens mijn site
pilske
Kokugyo

Leeftijd: 28
Mood:

Ik haat werkdagen die eindigen op een G

Bekijk profiel
« Antwoord #166 Gepost op: 5 december 2008, 08:41:43 »

Even een kleine update.
Zoals jullie lezen in volgende topic http://www.koi2000.com/forum/index.php/topic,2203.msg38930.html#msg38930 hebben we het over de performance pompen gehad

Nu wil ik voor kerst mezelf een leuk cadeau gaan doen, en een pomp aan gaan schaffen.
Maar twijfel toch nog even of ik de goeie keus maak, ivm weerstanden, en welke pomp voorziet in mijn huidige en toekomst plannen.
Zat te denken aan de 15000, maar weet niet of die voldoet aan de eisen

Zoals het ernaar uit ziet zal volgend jaar het volgende gaan komen:

- EB60
- Ultrasieve II of III
- UV-C Redox TurbO3+Redox controller

Wil tijdens de bouw al wel rekening gaan houden dat er ook nog een 40 kw warmtewisselaar tussen komt te staan, want die heb ik toch al thuis liggen.

En hoorde dat die ook nog voor de nodige weerstand zorgen.Of  (zoals me is verteld) je zo hem in een bypass moeten zetten, en dan bepaalde leidingen knijpen zodat je genoeg flow over houd.
Want tjaa de UV-C Redox TurbO3 schijnt ook nog al wat weerstand te bieden, wat ik heb van horen zeggen, dan de weerstand van beadfilter nog, en dan weerstand van warmtewisselaar nog.
Wat is wijsheid. Vallen er zaken te berekenen?
want vind het zonde om nu een pomp aan te schaffen en er volgend jaar pas achter te komen dat hij te licht is voor wat ik wil.
Hoop dat mij iemand hier wat meer over kan vertellen, want ben weer even het spoor bijster

Ik haat werkdagen die eindigen met een G
draude
Joppa

Leeftijd: 37
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #167 Gepost op: 5 december 2008, 15:40:14 »

Persoonlijk zou ik wachten todat je daadwerkelijk je filter gaat kopen en het kerstkado-geld apart zetten op je koivijverspaarrekening.

Fr@n$
Saki Hikari Tategoi Competitie
Joppa

Leeftijd: 45
Mood:

Ik met mr.Aoki en mr. Marudo

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #168 Gepost op: 5 december 2008, 16:26:35 »

tsjaa ... of je koopt eerst iets anders wat je nodig denkt te hebben ... zoals de ultrasieve.
Zo heb je nog even de tijd om over de juiste pomp te informeren.

Mvg,
Frans.
kakoi
Joppa

Leeftijd: 31
Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #169 Gepost op: 5 december 2008, 23:07:53 »

kijk ook eens naar nautic pompen .
zelf heb ik een van 20.000 liter per uur met 420 watt en een opvoerhoogte van 7 meter  . en zeven jaar garantie.

gr rob
pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #170 Gepost op: 6 december 2008, 09:32:43 »

nou vandaar ook de vraag, want ik wil straks niet voor de verrassing komen staan dat ik verkeerde pomp heb aangeschaft.
Maar kan nu de performance pompen goedkoper krijgen, en is het overdenken waard om te doen en te kopen.

Maar die nautic pomp. Die verbruikt wel meer energie of niet, want watage ligt toch hoger?(helaas nog niet zo thuis in dat electro wereldje van watages etc)

pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #171 Gepost op: 7 december 2008, 12:04:59 »

Toch nog maar weer eens wat zitten tekenen, want ik vroeg mezelf af....waar ga ik mijn Warmtewisselaar plaatsen?

- Is dat na de filter en voor de Redox UVC?
- Is dat na de Redox UVC

Want ik heb geen idee wat die warmte op de werking van redox systeem heeft. Neem aan niks, want vijver water als dat bijv 23 gr is, stroomt ook gewoon door dit systeem heen.

En van horen zeggen zijn het redox systeem en warmtewisselaar 2 systemen die veel weerstand bieden.
Nu hoorde ik dus als je een warmtewisselaar in bypass zet, en met kogelkranen wat gaat knijpen, dat je genoeg flow over moet houden op de normale "hoofdleiding".

En ik denk toch ook dat ik mijn retourleidingen van de bodemdrains naar de Ultrasieve anders ga neerleggen (zie 2e plaatje de licht groene leidingen), om minimaal breekwerk in de schuur te moeten doen. Want denk niet dat ik het voor elkaar ga krijgen om het te doen zoals op laatste plaatje

pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #172 Gepost op: 10 december 2008, 11:24:19 »

Heb ook nog enige twijfel of de muur van de schuur (linkerkant van schuur) en de schutting aan achterkant van de vijver niet gaan verzakken als ik in dat loze stuk tussen schuur en schutting (links en achterkant) een gat ga graven. Of misschien gaat verzakken als vijver klaar is en zo muur van vijver in elkaar drukt.
Dit is eigenlijk mijn grootste zorg.
Bij graven zullen we pas er achter komen hoe groot de fundering is.
We zullen deze af moeten slijpen om zo toch nog een rechtemuur er tegen aan te metselen, of evt gebruik maken van deze bestaande muur als vijverrand.
Iemand tips, ideeen, trucs of wat dan ook daarvoor....want heb geen zin dat ik straks ook nog nieuwe schuur moet gaan zetten, of dat die gaat verzakken.
Vandaar ook het idee om die leidingen van bodemdrains anders te gaan leggen

GO Ogon
Joppa

Leeftijd: 35
Mood:

Een koi is zo mooi als jij hem vind,niet een ander

Bekijk profiel
« Antwoord #173 Gepost op: 10 december 2008, 11:30:39 »

Je kan rustig het gedeelte weg graven onder de fundering wat nodig is om de leidingen te leggen, zorg er alleen voor dat er niet teveel zand weg kan zakken. Je hoeft alleen maar dat stuk weg te halen waar je de leidingen doorheen duwt, daarna meteen weer aanvullen.

Een goed gemetselde muur houd dat zand wel tegen, eventueel murfor gebruiken om de muur te verstevigen. indien je met sandwichpanelen gaat werken is dit ook geen probleem.

Groeten en succes, GO Ogon.
pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #174 Gepost op: 13 december 2008, 16:45:48 »

Nou weet ik het zeker, wat het gaat worden qua pompen

- 1 pomp voor de Beadfilter (met bypass) en warmtewisselaar met bypass
- 1 pomp vooor de Redox UVC met eiwitafschuimer.(kan ik deze lijn mooi in winter stilzetten

Denk dat het dus 1x Performance 15000 gaat worden voor de beadfilter en de andere pomp nog uitzoeken
Of ik moet ergens een goeie red devil op kop kunnen tikken, waarvan in winter het stroom gebruik ect terug kan schakelen

ronjes
Kego
*

Bekijk profiel
« Antwoord #175 Gepost op: 13 december 2008, 22:29:59 »

- 1 pomp vooor de Redox UVC met eiwitafschuimer.(kan ik deze lijn mooi in winter stilzetten

Denk dat het dus 1x Performance 15000 gaat worden voor de beadfilter en de andere pomp nog uitzoeken
Of ik moet ergens een goeie red devil op kop kunnen tikken, waarvan in winter het stroom gebruik ect terug kan schakelen
Ja ja die heb ik nog een Red Devil in de aanbieding, zeg het maar kan h`m zo voor je meebrengen zonder verzendkosten, super pompje alleen niet voor mijn systeem, superjammmer hij verbruikt nu volgens de vermogensmeter 112 watt en dat voor een verplaatsing van 16m3.....
pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #176 Gepost op: 14 december 2008, 09:32:22 »

Ja ja die heb ik nog een Red Devil in de aanbieding, zeg het maar kan h`m zo voor je meebrengen zonder verzendkosten, super pompje alleen niet voor mijn systeem, superjammmer hij verbruikt nu volgens de vermogensmeter 112 watt en dat voor een verplaatsing van 16m3.....

He ronjes...ik zat hier ook al over na te denken na ons gesprek van afgelopen donderdag.
Maar ik ga even nog informeren of het geschikt is voor mijn opstelling. we houden contact.

pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #177 Gepost op: 19 december 2008, 08:55:18 »

Ik ga binnenkort deze Midisieve ophalen en vuilwaterpomp 8000 liter

De maten van de zeef zijn:

70cm Hoog, 49,5 breed en 38 cm diep.

Hij valt onder de klasse "midisieve" en kan een capaciteit pomp hebben van zeker 17 kuub heb ik geinformeerd. de grote versie draait bij een maat van mij een rd 14 en een rd 8 op dus 24 kuub.

Hij is helemaal compleet met zeef en alles er op en er aan.
Er zit één aansluiting op van 110mm (Schuifkraan van Vallerta)

Roel had hier 2 bodemdrains en een drijfskimmer aangesloten op één aansluiting door middel van een zogenoemd dubbel Y-stuk. Hoop dat je het voorbeeld kunt zien:

Dus moet even gaan kijken hoe ik dit in mijn situatie voor elkaar ga krijgen

pilske
Kokugyo

Mood:

Bekijk profiel
« Antwoord #178 Gepost op: 6 januari 2009, 11:59:57 »

Zo weer even tijd voor een updateje.
Midisieve gaat niet door, ga toch voor de Ultrasieve II.
Ga die van Davey eind januari ophalen.

Verder ben ik wat rondvraag gaan doen om een goed adresje te vinden om zand af te voeren.
Heb geteld dat ik ongeveer 12m3 moet gaan uitgraven.
Gelukkig een vriend van me die me kan helpen met een minigraver, dus scheelt weer werk.
Alleen van totaalkosten van een 12m3 container incl afvoeren schrok ik wel van €250,- wist niet dat dat zo duur was.
En tjaa dan is het nog maar de vraag of ik al mijn grond wel in de container krijg is de vraag, want ze zeggen toch dat je tussen de 10% en 20% meer moet rekenen ivm lucht etc. Dus zou ik tussen 13m3 en 15m3 uit moeten gaan.

Ga de vijver ook maken met PU platen, zoals Go Ogon zijn Q-bak heeft gemaakt. Binnenkant met vilt bekleden, en dan folie op maat in laten lassen.
Dus nu nog goedkoop adres zien te vinden voor PU platen. Heb er al een adresje voor volgende:
B keus sandwichpanelen van 8 cm dik   vanaf   € 15,50 m²  excl  btw.Dit zijn nieuwe panelen.
Maar ben nog op zoek naar evt ander adres om prijzen te vergelijken of  "afval stukken" te bemachtigen.
Dus als mensen nog adressen weten. Ik hou me aanbevolen.

GO Ogon
Joppa

Leeftijd: 35
Mood:

Een koi is zo mooi als jij hem vind,niet een ander

Bekijk profiel
« Antwoord #179 Gepost op: 6 januari 2009, 12:55:31 »

bel Ton eens op, daar komen mijn platen vandaan, aardige gozer en als je verteld wat je zoekt weet hij het wel te regelen. Mogen bij jou immers ook verschillende platen zijn als je ze maar aan elkaar kan bevestigen, dus kleur, krassen, deuken maakt voor jou niet uit

Hier de link http://link.marktplaats.nl/215277659

Groeten en succes, GO Ogon.
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omhoog
  Print  

Ga naar: