Even een kleine update.
Zoals jullie lezen in volgende topic
http://www.koi2000.com/forum/index.php/topic,2203.msg38930.html#msg38930 hebben we het over de performance pompen gehad

Nu wil ik voor kerst mezelf een leuk cadeau gaan doen, en een pomp aan gaan schaffen.
Maar twijfel toch nog even of ik de goeie keus maak, ivm weerstanden, en welke pomp voorziet in mijn huidige en toekomst plannen.
Zat te denken aan de 15000, maar weet niet of die voldoet aan de eisen
Zoals het ernaar uit ziet zal volgend jaar het volgende gaan komen:
- EB60
- Ultrasieve II of III
- UV-C Redox TurbO3+Redox controller
Wil tijdens de bouw al wel rekening gaan houden dat er ook nog een 40 kw warmtewisselaar tussen komt te staan, want die heb ik toch al thuis liggen.
En hoorde dat die ook nog voor de nodige weerstand zorgen.Of (zoals me is verteld) je zo hem in een bypass moeten zetten, en dan bepaalde leidingen knijpen zodat je genoeg flow over houd.
Want tjaa de UV-C Redox TurbO3 schijnt ook nog al wat weerstand te bieden, wat ik heb van horen zeggen, dan de weerstand van beadfilter nog, en dan weerstand van warmtewisselaar nog.
Wat is wijsheid. Vallen er zaken te berekenen?
want vind het zonde om nu een pomp aan te schaffen en er volgend jaar pas achter te komen dat hij te licht is voor wat ik wil.
Hoop dat mij iemand hier wat meer over kan vertellen, want ben weer even het spoor bijster