Ik ben info aan het inwinnen, voordat ik een koi karpervijver wil gaan maken. Het zal pas komende zomer gaan worden (als ik sleutel van nieuwe huis heb) voordat ik kan beginnen, maar goed informeren is nooit weg bij dit. Wil wel zorgen dat alles perfect is.
Waar moet ik allemaal rekening meehouden en aanschaffen?
Ook gezien de winter, zullen er misschien dingen zijn waar je aan moet denken (bijv diepte van vijver,of materiaal tegen vorst kan etc).
Ik wil sowieso een vijver die gedeeltelijk in de grond en boven de grond staat.Dus zo'n mooie rechthoekige bak boven de grond.
Wat zijn de minimale afmetingen van een vijver die die moet hebben. (zou liefst hele tuin gebruiken, maar dat vind de vrouw niet goed

)
Zat te denken om de bak te polyestheren en evt een glasplaat erin van de zijkant.
Wie kan me hiermee verder helpen?
Alle info over filters, waterzuivering, pompen etc zijn welkom.
En wat betreft een filter ben ik al aan het rondneuzen. Werk in de zwembad branche, en we hebben nog wel eens filterunits (zoandfilters) die uit het assortiment gaan, dus tegen die tijd zullen ze weg kunnen/moeten.
Maar vraag me af of je zoiets ook kan gebruiken?
Want je hebt (zand)filters waar je de volgende zaken bij op/kan zetten;
-low noise pompen
- heater
- automatisch terug spoelen
- Ionisator / ozonator
Maar lees ook dat je een zandfilter om kan bouwen naar een beadfilter? Wat is het verschil en hoe doe je dat?