|
Davey der Weduwe
|
 |
« Gepost op: 5 april 2008, 21:43:12 » |
|
Ben vandaag bij Laurens aka vis.fan een Acipenser Stellatus gaan ophalen. Deze is ook wel gekend onder de naam spitsneutsteur. Hij is +- 80cm en euh ja, deze meet bak was daar eigenlijk wat te klein voor. Tevens een Acipencer Gueldenstaedti aka diamantsteur van ongeveer 40cm mee genomen maar deze zwemt nu, omdat er nog iets teveel draadalg in mijn vijver, zit bij mijn maat "DeMorre", daar zal die zeker happy zijn want zijn vijver is erg groot en onderbezet en geen draadalg te zien.
|
|
|
|
|
|
ITsmurf 
|
|
|
|
Dennis Barten
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 5 april 2008, 22:53:46 » |
|
Dat zijn heel aardige foto's Dave! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 6 april 2008, 02:41:39 » |
|
Indrukwekkende namen voor indrukwekkende steuren Davey!  Mooi zo, moet ik hieronder ook begrijpen dat ik géén optie moet nemen op de +/- 1-meter lange Diamantsteur die ik mogelijk op Vaderdag bij mijn dealer voor je zou kunnen verschalken?  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Davey der Weduwe
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 6 april 2008, 07:59:12 » |
|
Voorlopig vind ik het wel goed zo al lijkt mij een aparte steur vijver naast het koigebeuren echt aantrekkelijk.
|
|
|
|
|
|
ITsmurf 
|
|
|
|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 6 april 2008, 11:15:11 » |
|
netjes hoor 
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
|
Davey der Weduwe
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 6 april 2008, 23:04:20 » |
|
Onze nieuwe vriend doet het goed, zwemt mooi zijn rondjes en heeft de voer plek al gevonden. Heb hem 2x gevoerd en het zinkende voer vond ie gelijk. De koi lieten het gelukkig links liggen, die vonden het drijvende spul lekkerder. Prachtig gezicht die mooie zijtekening tegen de waterrand aan als hij tegen de avond schemer de kanten afzwom.
|
|
|
|
|
|
ITsmurf 
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 6 april 2008, 23:13:53 » |
|
Mooie, stoere steur. Elke keer als ik een indrukwekkende steur zie, ga ik twijfelen, wel of niet in de koivijver.
Veel plezier ermee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 7 april 2008, 04:24:49 » |
|
Zeker heel stoer zo'n prachtige steur. Deze foto's brengen mij ook weer bijna in de verleiding. Maureen vind ze eng, dus ik hou het maar bij genieten van deze foto's Mooi Davey.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
Saki Hikari Tategoi Competitie
Joppa

Leeftijd: 23
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 7 april 2008, 08:34:53 » |
|
Een erg sierlijke steur Davey,
Zelf heb ik een Baery Steur, de gewone zwarte steur, van ongeveer 1 meter en 5 centimeter. Ik hoop dat ie dit jaar goec gaat groeien misschien wel 1.15 a 1.20 m kan aan gaan tikken. Nu ben ik benieuwd naar de competenties welke jou spitsneussteur heeft op het gebied van groei. Is deze te vergelijken met de Beary, of eerder met de diamantsteur?
Nogmaals, een erg sierlijke steur,
prachtig.
mvg,
Tiebo Jacobs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Davey der Weduwe
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 9 april 2008, 08:48:51 » |
|
Ik meen dat 1.50 mogelijk is maar vis.fan weet dat beter. Is inderdaad een sierlijke verschijning met een erg contrast rijke tekening
|
|
|
|
|
|
ITsmurf 
|
|
|
|
chrilikoi
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 9 april 2008, 12:47:42 » |
|
Heeeel apart.....mooi hoor!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 9 april 2008, 19:49:48 » |
|
een diamant zoals ik heb kan 2,5 wel halen naar het schijnt
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
BACO
Shintaro Koi Competitie
Tyuppa

Leeftijd: 54 Mood:
niet alles is wat het lijkt.........
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 9 april 2008, 20:55:00 » |
|
Leuk he die steuren, maar even een vraagje mijn jongste zoon is ook helemaal weg van steuren en wil nu een aparte vijver voor de steuren zijn er nog speciale eisen hieraan??
groet,
Henk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vis.fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 9 april 2008, 22:07:35 » |
|
Hoi, aan iedereen die me nog niet kent. Even kort voorstellen. Ik ben Laurens en wordt (volgende week) 20 jaar en ben sinds mijn 14 jaar bezig met het houden van vissen. Ook kocht ik toen mijn eerste steur. Ik was meteen verkocht en ging me verder verdiepen in deze facinerende vissen. Omdat ik thuis het grootste deel zelf moet betalen van mijn vissen en vijver(s), bent ik vorig jaar begonnen met in een beperkte mate steuren te gaan verkopen. Ik kweek ze zelf op of ik ga ze bij een bevriende kweker halen. Ik zeg niet dat ik de goedkoopste ben, maar ik probeer steeds te zorgen voor de beste kwaliteit. En ik denk dat dit wel gewaardeerd wordt. Vragen mogen steeds gesteld worden. Ik zal mijn best doen om dit forum ook af en toe eens te bezoeken. Er mag ook steeds gemaild worden naar vis.fan@hotmail.com, in het geval dat ik bv niet snel genoeg antwoord. Gelukkig spoort Davey me af en toe aan om hier eens een kijkje te komen nemen. Veel suc6 allemaal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vis.fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 9 april 2008, 22:32:19 » |
|
Ik heb hier toch al een paar vragen gespot en zal deze proberen beantwoorden. Deze spitssnuitsteur, ook wel zilver- of stersteur genoemd, kan inderdaad 1.5 m groot worden. Maar ik denk dat we al bijl mogen zijn als deze de 1.2 m. Deze steuren zijn nog maar een 4 tal jaar voor de vijverhandel beschikbaar en veel groter dan deze die ik aan Davey verkocht heb, heb ik ze nog niet tegen gekomen. Bij deze steursoort is er echt wel sprake van een tegenstrijdigheid, het zijn van de mooiste steuren, in de handel beschikbaar. Maar toch wil menig koihouder ze niet in hun vijver, want ze zijn zogezegt te mager en zien er maar slapjes uit. En ik moet soms is dit inderdaad het geval, maar als ze goed opgekweekt zijn, heb je 1 van de prachtigste steuren die je kan kopen. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik wil toch even duidelijk stellen, dat er heel veel foute info over steuren, verteld en verspreid wordt. Men kijkt veel te veel naar wat de steuren in het wild doen. Maar de steuren in gevangenschap en de gekweekte, die verschillen soms toch wel sterk in groei en geslachtsrijpheid, met die in het wild. Een diamantsteur kan inderdaad 2.5 m groot worden. Maar in een doorsnee (grote) vijver, betwijfel ik of dat ze ooit meer dan 2 meter zullen worden. ALs ze 1.5 m halen, mag je jezelf al gelukkig prijzen. De grootste die ik al gezien heb, waren tegen de 2 meter. Maar deze waren miss 20 jaar.
Een steurvijver is erg gelijkend aan de koivijver. Vergeet echter niet dat de juiste mannier van steuren voederen op de bodem is en dus een conische bodem, naar de afvoer, moet vermeden worden. Er zijn dan nog een hele hoop kleine regeltjes; zo min mogelijk planten, voldoende zuurstof, geen giftige planten,...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|