|
2koiboys
|
 |
« Antwoord #990 Gepost op: 10 oktober 2008, 20:33:08 » |
|
zie je fred word zo op de rand gemetseld er is een goedje dat je op de rand kunt smeren stucadoors gebruiken het ook om een betere hechting te krijgen met de ondergrond waar op word gestuuct het is iets van b-contact of zo stucadoors bij mij hebben dat ook gebruikt op de naden van de kanaalplaten (plafond) ik zal eens informeren hoe het heet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #991 Gepost op: 10 oktober 2008, 22:22:06 » |
|
Info is altijd welkom.
Maar, bij weten hecht niets op hdpe. Er is wel een produkt in de handel wat alleen werkt bij redelijke constante temperaturen. In mijn geval zal de temp. verschil groot zijn.
Er zijn natuurlijk lieden die alles durven, ik heb daar m'n bedenkingen over. We hebben wel een idee hoe we het gaan aanpakken in het voorjaar. De planning is dat we de bovenrand van natuursteen niet vastmaken aan de hdpe rand, alleen aan de muur. Een andere mogelijkheid wat welles gebruikt wordt, is op de hdpe rand, rvs strippen monteren/schroeven en vastkitten aan natuursteen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #992 Gepost op: 10 oktober 2008, 23:12:22 » |
|
zie je fred word zo op de rand gemetseld er is een goedje dat je op de rand kunt smeren stucadoors gebruiken het ook om een betere hechting te krijgen met de ondergrond waar op word gestuuct het is iets van b-contact of zo stucadoors bij mij hebben dat ook gebruikt op de naden van de kanaalplaten (plafond) ik zal eens informeren hoe het heet
Wat jij bedoeld heet betocontact.( knauff ) een hecht emulsie om beton emaille (Geen zuiging / geen aanhechtings oppervlak voor mechanische hechting.) te kunnen pleisteren. Het blijft op hdpe wel zitten, maar voor hoelang? Ik zou persoonlijk meer voelen om het te bewerken oppervlak stevig op te ruwen, en dan eens kijken welke superlijm er op zou hechten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
donderkont
|
 |
« Antwoord #993 Gepost op: 10 oktober 2008, 23:26:06 » |
|
ik heb wel eens gezocht naar lijm/kit voor hdpe.  ik toen wel iets gevonden van "3m" dacht ik.  maar ik was toen ook erg van de prijs gesrokken.  en dan is het misschien nog maar de vraag of het goed blijft zitten.  groetjes frans
|
|
|
|
|
|
onder voorbehoud van spel en typfouten
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #994 Gepost op: 14 oktober 2008, 11:03:03 » |
|
Ik ben nu bezig om een nieuwe filterlijn te bedenken. Moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen nl. - Energiezuiniger - Veel stroming creëeren/veel pompcapaciteit. - Top voorfilter met een biologisch filter.
In eerste instantie is de planning een trommelfilter, 40 micron. Trommelfilterproject met een paar koifreaks.
Het biologische gedeelte, 2 hdpe tonnen met bwb/statisch bed. Het worden 2 zelfbouw hdpe tonnen met een omtrek van 4 meter en ongeveer 1.50 m. hoog. Beetje hetzelfde als de 2 foto's.
Graag advies, wat voor filtermedia kan ik het beste erin doen/max. rendement? Misschien nog meer tips, ik heb geen ervaringen met bwb/stat.bed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #995 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:06:33 » |
|
dat weet tiebo fredjekoi..er is een medium dat iets groter is dan kaldness..dus als je even geduld hebt zal tiebo dit posten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
donderkont
|
 |
« Antwoord #996 Gepost op: 14 oktober 2008, 18:21:11 » |
|
hoi fredje bij mij is alles in het klein, dus ook mijn statisch bed. ik gebruik 50 liter kns, op een vijver van 8m3/ 2 grote koi/ 4 kleine koi/ en nog wat goudvissen. maar sinds ik dit ben gaan gebruiken is mijn vijver binnen 2 weken helder geworden.(hij was al 2 jaar groen) vorig jaar heb ik mijn uvc nog wel nodig gehad. maar dit jaar heb ik hem nog niet hoeven aan te zetten  groetjes frans
|
|
|
|
|
|
onder voorbehoud van spel en typfouten
|
|
|
robbbert
Joppa

Leeftijd: 24
we hebben een moooooie hobby!
|
 |
« Antwoord #997 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:51:01 » |
|
Dat zal helix zijn;  Heeft een groter "beschermd" oppervlak als kns, wat er voor zorgt dat er een betere stabielere bacteriegroei kan plaatsvinden.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 oktober 2008, 18:52:35 door robbbert »
|
|
Koi, koi, koi en nog eens KOI! Always Use Knowledge and experience 2 your advantage.... 
|
|
|
|
piet witteman
|
 |
« Antwoord #998 Gepost op: 15 oktober 2008, 20:54:02 » |
|
Heb het hele verslag gelezen en ben erg onder de indruk succes met de verdere afbouw
Piet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #999 Gepost op: 15 oktober 2008, 21:51:51 » |
|
inderdaad robbbert...dat was hem...helix dus...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #1000 Gepost op: 15 oktober 2008, 23:44:20 » |
|
Heb het hele verslag gelezen en ben erg onder de indruk succes met de verdere afbouw
Piet
Bedankt Piet, de komende maanden gaan we weer vrolijk verder met de koihobby. Dat zal helix zijn;  Heeft een groter "beschermd" oppervlak als kns, wat er voor zorgt dat er een betere stabielere bacteriegroei kan plaatsvinden. Diverse filtermedia is mij bekend maar helix nooit van gehoord. Zal me er toch meer in moeten verdiepen. 1 v/d optie was ook Kaldness/oesterschelpen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiebo
|
 |
« Antwoord #1001 Gepost op: 17 oktober 2008, 00:00:38 » |
|
Beste luitjes,
Inderdaad Helix. Dit filtermedia heb ik het afgelopen jaar gebruikt als bwb en stilstaand bed met zeer positief geluid. Het is wat groter dan KNS waardoor het makkelijker te verwerken is in bwb filters en niet zo snel ergens in zal geraken. Dat het zorgt voor een stabielere bacteriegroei is echter onzin. KNS zal net zo stabiel opbouwen als KNS. Wel ligt er een voordeel, want alhoewel een kleiner geheel opervlak tov KNS heeft Helix wel een inderdaad een groter beschermd oppervlak binnenin. Evenals KNS zal Helix in een bewegend bed onophoudelijk in elkaar grijpen en ook zijn eigen opperlaag aan bacteriecultuur wegpolijsten en opnieuw aanmaken. Het binnenste is hier echter niet aan onderhevig. Helix heeft een groter binneste gedeelte. Wanneer deze laag voldoende de tijd krijgt om tot vervolwassening te komen zal de bacteriecultuur dusdanig dik worden dat er in de laag een anërobe zone zal onstaan die in staat is om nitraat af te breken. Hiervoor dient het wel zeker 2 jaar te draaien en daar ik deze filterlijn er enige weken geleden tussenuit heb gehaald zal ik dit niet redden. Maar het heeft me wel voldoende geholpen de afgelopen zomer aan afbraak van afvalstoffen, daar ben ik zeker van en mijn warden waren dan ook het gehele jaar uiterst stabiel.
mvg,
Tiebo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2koiboys
|
 |
« Antwoord #1002 Gepost op: 18 oktober 2008, 22:47:32 » |
|
heej fredje nog geen udates van jakoi zijn vijver heb gehoord dat fudering opgemesteld is en gevoegd dus kan de boven bouw erop maar jakoiheeft het druk met zijn werk ik denk dat we hem maar eens een handje moeten helpen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #1003 Gepost op: 19 oktober 2008, 16:14:57 » |
|
Geduld, 2 koiboys. We gaan Jackoi toch niet gek maken. Ik zal eerdaags wel een bezoekje brengen bij z'n vijver. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fredjekoi
|
 |
« Antwoord #1004 Gepost op: 21 oktober 2008, 21:46:29 » |
|
Update Vijver Jackoi, versie 2
De afgelopen weken is de muur van de filterput gemetseld. Een gedeelte in en boven de grond, de hoogte is ongeveer 1 meter. Op deze stenen muur komt een houten schuurtje. Dit gaat de komende weken gebeuren.
In deze filterput komt een Nexus 300 met een Ultrasieve III te staan.
Op dit moment draait de nieuwe vijver op het oude zelfbouw filtersysteem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|