|
ochi
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 29 april 2008, 20:28:49 » |
|
Begrijp ik dat je op diverse plaatsen achterelkaar hebt geinjecteerd Marc  Mooie foto reportage overigens. Groetjes Fred Heb de 2 voorvinnen achterelkaar genomen om de spier van één vin niet te overbelasten/verwonden. Kiwi heeft minder geluk gehad met de verslijming van de kieuwen, zelfs na de aparte behandeling van Tim Barbé, heb ze op de bodem van de vijver levensloos aangetroffen net vooraleer ik Sora ging netten...  Dit is de derde maal dat ik een kleintje verlies, voor mij een les....nooit geen kleine Koi meer aanschaffen, zijn te gevoelig en niet sterk genoeg om weerstand te bieden.  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 29 april 2008, 20:35:07 » |
|
Dat is inderdaad heel vervelend Marc  Zo heel klein lijkt ze overigens niet. Welke afmeting had Kiwi dan ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 29 april 2008, 20:50:27 » |
|
Heb haar ff gemeten...42 cm lengte en 13 hoog, was net een jaar hier in de vijver en was ongeveer 2/3de van de grootte van nu toen ik ze kocht op de Koiveiling. Misschien heeft ze iets opgeraapt bij de erg verzwakte Sora tijdens de winter, daar Kiwi het kleintje was dat Sora voorheen altijd onder haar hoede nam, wie zal het zeggen?  Weet trouwens nog steeds niet hoe Sora aan haar zijwonde is geraakt, het is me een raadsel....  Van een reiger is het niet want er zijn geen sporen van een scherpe punt, idem van een kat en volgens Tim is het géén schuurwond, wat is het dan wèl?  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 1 mei 2008, 11:35:21 » |
|
Misschien is sora een keer gesprongen en langs de vijverrand gegaan? De lengte van Kiwi is niet klein te noemen Marc. Kleine koi inzetten in het najjar kan problemen geven, maar dan spreek je toch wel over twintig cm en kleiner. Denk dat Kiwi gewoon een kwaal heeft opgelopen in de vijver, en dat als reactie daarop de kieuwen zijn gaan verslijmen. Door irritatie van medicatie of bacterieële problemen kunnen je koi extreem slijm aanmaken, en daardoor verstikken. De kieuwen kunnen dan geen zuurstof meer opnemen. Hopelijk zijn alle problemen verder nu achter de rug voor jullie, en gaat het snel beter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 1 mei 2008, 17:37:07 » |
|
Misschien is sora een keer gesprongen en langs de vijverrand gegaan? De lengte van Kiwi is niet klein te noemen Marc. Kleine koi inzetten in het najjar kan problemen geven, maar dan spreek je toch wel over twintig cm en kleiner. Denk dat Kiwi gewoon een kwaal heeft opgelopen in de vijver, en dat als reactie daarop de kieuwen zijn gaan verslijmen. Door irritatie van medicatie of bacterieële problemen kunnen je koi extreem slijm aanmaken, en daardoor verstikken. De kieuwen kunnen dan geen zuurstof meer opnemen. Hopelijk zijn alle problemen verder nu achter de rug voor jullie, en gaat het snel beter.
Had Sora voorheen nog nooit zien springen, maar heb gisteren het tegendeel gezien!  Niet helemaal eruit zoals Aiko dat kan maar toch tot aan de staartaanzet om dan plat op het wateroppervlak met een klap neer te vallen! Kiwi daarentegen was misschien overgevoelig geraakt door de vorige FMC-kuur (blauw). De ene zal er meer last van hebben als de andere, net zoals mensen reageren met slijmen op de luchtwegen op omgevingsstoffen in de lucht....  Wat voor mij belangrijk is nu, dat Sora goed geneest en hopelijk heeft deze Alparex-kuur nu daadwerkelijk de genezingskansen vergroot....  Ze zwemt al geruime tijd weer met de formatie mee en zwemt ook opvallend beter met de staartvin. Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 5 mei 2008, 02:56:52 » |
|
Hey mensen, Sora komt erop door hè!  Ze is vandaag voor het eerst sinds heel lang weer uit m'n hand komen eten, kon er niet genoeg van krijgen!  Gisteren zwom ze eerst naar me toe om me dan vervolgens straal te negeren eens ze me opmerkte en gewoon voorbij te zwemmen....  Dacht dat ze me niet meer vertrouwde omdat ik haar meermaals pijn heb moeten doen via de injecties. Heb er jammer genoeg geen foto's van omdat Kathleen de digicamera mee had naar de vernissage.  Het was weer een echt gevecht voor het voer door de andere koi, en Sora houdt nu eenmaal niet van tumult, ze komt meestal iets later en kan m'n aandacht dan volledig voor zichzelf opeisen, slim hè?  Ewit had weer es gelijk!  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fred Stork
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 5 mei 2008, 04:44:06 » |
|
Marc dat is fantastisch mooi nieuws !!!!!!  Erg fijn om dit te lezen. Groetjes Fred
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maureen
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 5 mei 2008, 09:40:13 » |
|
Hey mensen, Sora komt erop door hè!  Ze is vandaag voor het eerst sinds heel lang weer uit m'n hand komen eten, kon er niet genoeg van krijgen!  Gisteren zwom ze eerst naar me toe om me dan vervolgens straal te negeren eens ze me opmerkte en gewoon voorbij te zwemmen....  Dacht dat ze me niet meer vertrouwde omdat ik haar meermaals pijn heb moeten doen via de injecties. Groetjes, Marc. Hoi Marc,  soms doe je Sora even pijn om ze weer beter te maken maar,............... het is je gelukt.  Heel fijn dit te lezen dat het weer goed gaat met Sora. Groetjes Maureen
|
|
|
|
« Laatste verandering: 5 mei 2008, 09:42:03 door Maureen »
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 5 mei 2008, 18:07:04 » |
|
Marc, fijn dat sora haar vertrouwen niet is verloren. Nu de temperaturen hoger worden, en de honger toeneemt vreet ze straks je vingers eraf. We gaan weer lekker genieten van de zomer en vergeten de geleden ellende weer.
groetjes ewit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 20 mei 2008, 00:07:29 » |
|
Enkele plaatjes van Sora in aktie, gezond en wèl helemaal genezen!  De zijwond is zo goed als helemaal verdwenen, en je moet al heel goed kijken om te zien dat er nog enkel een ietwat grijzige schijn op de schubben van overblijft!  Het feit dat Sora zilvergrijs van kleur is, maakt het des te moeilijker....  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ewit
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 20 mei 2008, 20:35:51 » |
|
proficiat marc. En nu de rest van de zomer lekker genieten van je eigen koiparadijsje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Niemand_Anders
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 21 mei 2008, 16:18:22 » |
|
Erg leuk om te lezen dat het weer de goede kant op gaat.
|
|
|
|
|
|
Je kan het doen. Je kan het laten. Je kan het ook laten doen.
|
|
|
|
|
|
ochi
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 21 mei 2008, 18:31:49 » |
|
Er wordt al met volle teugen genoten!  Groetjes, Marc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|