big daddy
Kego
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 25 Mei 2009, 23:33:19 » |
|
alvast bedankt allemaal voor het mee denken heb hier veel aan en ga er morgen mee aan de slag gr big daddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans A
nochat
Joppa
Leeftijd: 46
vijver overkapt
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 26 Mei 2009, 00:02:57 » |
|
Ik had je nog geen welkom geheten op dit forum, dus Welkom big daddy.
hou ons op de hoogte. We leren er allemaal van
Groetjes en succes
Hans A
|
|
|
|
|
|
08-03-2010 water 6,8 Graden celsius Waar blijft het voorjaar? 
|
|
|
big daddy
Kego
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Mei 2009, 18:42:31 » |
|
bedank hans dat ik welkom ben en zal jullie op de hoogte houden gr big daddy {theo} 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jasper2603
Kego
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 26 Mei 2009, 19:07:22 » |
|
Ik heb een 19 kub vijver en 14 vissen van gemiddeld 30 cm grootste vis is 42 cm, de het filter draait 2 jaar, heb het water van mijn oude vijver weer kunnen gebruiken 2 jaar geleden en in mijn nieuwe vijver gepompt.
Ik wil er wel een zeef voor, maar zou niet weten hoe? Zonder met een extra pomp te moeten werken of mijn retour 110mm te maken. Aangezien ik mijn nexus niet boven waterniveau kan plaatsen?
Als iemand tips heeft die zijn van harte welkom..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Richard
Kego
Leeftijd: 27 Mood:
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 26 Mei 2009, 21:32:23 » |
|
De zeef (gravity gevoed) plaats je tussen de aanvoer van de drain. En laat je daarna terug pompen (extra pomp) in de zelfde aanvoer van de drain. Deze gaat weer naar je filter die ook gravity staat, en deze pompt hem met de 2de pomp weer naar de vijver. Dus je bent altijd een extra pomp nodig.
Of kijk op de site van ASKOI naar de cetus-handleiding daar staat een schema getekend.
gr. Richard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jasper2603
Kego
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Mei 2009, 20:52:59 » |
|
Bedankt voor de tip, ga er over na denken. Zou het normaal gelijk doen, maar weer een extra pomp van 100+ watt, zie ik ook niet zo zitten...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schomus
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Mei 2009, 21:24:40 » |
|
Ik ga binnenkort met een nexus draaien in combinatie met een cetus, je hebt inderdaad twee pompen nodig, maar na alle info gelezen te hebben is het echt raadzaam om een zeef ervoor te zetten, zodat de nexus ontlast wordt, een hoop mensen klagen over de draadalg die tussen je kaldnes gaat zitten en moeilijk te verwijderen is, de zeef bied hiervoor uitkomst over, in onderstaande foto mijn opstelling, binnenkort meer info.
|
|
|
|
|
|
Powerd by Evolution Aqua: nexus, cetus, performance, TCM
|
|
|
Kigoi-Nijroon
Kokugyo

Leeftijd: 23
Blub!
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Mei 2009, 21:35:46 » |
|
Een Cetus in combinatie met een nexus is zeer zeker aan te raden, aangezien veel mensen idd klagen over draadalgen in de nexus.. Bovendien ziet het er ook nog super uit, aangezien het materiaal waar beide filters van gemaakt zijn hetzelfde zijn, en het dus ook zeer netjes oogt! Bij ASkoi draaien er 2 cetus filters in combinatie met 2 nexus filters op de showvijver.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D-man
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 27 Mei 2009, 22:20:12 » |
|
Een Cetus in combinatie met een nexus is zeer zeker aan te raden, aangezien veel mensen idd klagen over draadalgen in de nexus.. Bovendien ziet het er ook nog super uit, aangezien het materiaal waar beide filters van gemaakt zijn hetzelfde zijn, en het dus ook zeer netjes oogt! Bij ASkoi draaien er 2 cetus filters in combinatie met 2 nexus filters op de showvijver..  klinkt alsof je er werkt kigoi-nijroon 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kigoi-Nijroon
Kokugyo

Blub!
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 27 Mei 2009, 22:44:36 » |
|
haha  maar toch echt geen woord gelogen hoor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Made in NL
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 28 Mei 2009, 14:00:12 » |
|
ja maar ..... het wordt niet energiezuinig op en we willen allemaal een goed werkend filter met een laag energieverbruik dus we moeten weer naar de tekentafel want een trommelfilter is nog te duur voor mij 
|
|
|
|
|
|
PoWeRD By NeXuS
|
|
|
Kigoi-Nijroon
Kokugyo

Blub!
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 28 Mei 2009, 14:02:04 » |
|
Dat willen we zeker Made, maar het maakt toch niet uit of je er een cetus zeef voor hebt of een ander soort zeef.. :p
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koifreak
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 3 Juli 2009, 23:37:17 » |
|
Een beetje late reactie, maar wilde toch mijn goede ervaringen met je delen.
Ik draai sinds Oktober 2008 met een Nexus 300 eazy op een 12m3 vijver. Er staat bij mij een ultrasonic 10 meter in de vijver en heb een tijdje veel moeten spoelen omdat de draadalg losliet en gedood werd. Als je last van alg tussen je kaldness hebt dan kun je dat heel gemakkelijk wegspoelen met een tuinslang. Gewoon met een harde straal langs de rvs trommel spuiten. Nu is alle draadalg verleden tijd en de Nexus doet het uitermate prima. Ik voer nu met de warme temperaturen maximaal en mijn vijver is sinds de Nexus 300 eropzit altijd kraakhelder geweest en prima waterwaardes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big daddy
Kego
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 5 Juli 2009, 18:31:10 » |
|
ben er weer na een tijdje weg te zijn geweest ,maar ik ga volgende week een cetus zeef plaatsen voor mijn nexus,hoop dan van de probleemen af te zijn  gr big daddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|